H

H

tisdag 24 september 2013

Regn och rusk...

Idag har jag suttit hemma och jobbat på ett gestaltningsförslag till en bostadsgård. Många "klia i huvudet" då jag inte lyckas få ihop alla siffror och få allt att stämma till 100%, men ändå skönt att jobba inne för idag är det riktigt höstruskväder här...

Ikväll kommer några bilder från senaste veckan i trädgården...



Det har varit riktigt disigt och dimmigt tidigt på dagen...



Gräsvippor med spindelväv...



Det här är det första prydnadsgräset i vår trädgård, Molinia arundinacea `Transparent`, ett grönt, gracilt och supersnyggt gräs enligt mig :)...



Dimmigt...



Mina pelargoner blommar som galningar nu! De kanske känner på sig att det snart är slut för i år? Den här vackra sorten
är en så kallad "tulpanknopps" pelargon som jag fått av min klasskompis Karin...



Rundeln...



Infarten till huset...



Ny bekantskap för i år, marktäckaren revsuga med snygga mörka blad...



Alunrot med snygga blad...







Vitmalörten är fortfarande fin...




Mammas gullesnutt :)!...



Jag ÄLSKAR vårlökar!!! Bara lökarna i sig är ju vackra, och att sätta lök på hösten ger en hopp om våren :)! Vad jag planterat för sorter i år återkommer jag om i ett annat inlägg...



Små söta päron...



Från det gamla päronträdet i hagen...



En tur i hagen bland alla vackra träd...














































Klar med stallet och nyduschad, nu blir det en kopp te i soffan och sen bums i säng! Jag konstaterar att vi är en familj helt utan problem med att somna på kvällarna ;)!


Kramar! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar