H

H

måndag 31 januari 2011

Ut och promenera!

Idag på förmiddagen tog jag Edvin i vagnen och gick ut och gick i 45 minuter. I höstas gick jag en timme varje dag, men sen snön kom så  har vi suttit hemma. Fast vi bor på landet nära naturen så är det svårt att komma från gården, jag måste gå en bit på väg 272 (80 väg, men folk tror nog att det är en motorväg) och när det blev snövallar utmed vägen så har jag helt enkelt inte vågat mig ut där med barnvagnen. Men idag kunde jag inte motstå det fina vädret:). Vi höll på att bli manglade av två pensionärer (förlåt alla äldre, men det är ofta ni som kör väldigt nära...), men annars gick det bra:). Jag har ju kämpat på med GI mat nu i några veckor, men behöver såklart ut och röra på mig om det ska ske några underverk på vågen!



Mitt lilla troll:)! Ute på vinterpromenad.


Igår diskade jag allt porslin som jag fått av mormor, nu ska jag bara få in allt i något skåp, och jag har en känsla att jag behöver kunna trolla för att det ska ske:). Här kommer några bilder på porslinet...



Romantisk servis, kantstött och något sliten, men fin ändå!


Terrin och uppläggningsfat.


Fin dekor med äppelblom.


Måste avsluta med att göra ett tillägg på ett tidigare blogginlägg, det blev lite fel skrivet. Jag skrev att jag inte förstod hur andra föräldrar, och framförallt andra "häst tjejer" med flera barn hinner med allt, familj, hus, arbete och hästar, och sen skrev jag att jag snart skulle bli varse hur det går till. Vill bara förtydliga att vi inte ska ha fler barn just nu, en kompis tolkade det som att det kunde vara en till på väg:). Det jag menade var att jag måste in i svängen med förskola och jobb snart, Edvins syskon får vänta lite:)!

Kram på Er allihopa!

3 kommentarer:

  1. Ååh vilken fin servis farmor hade, passar perfekt in i erat hus och inredning ^^,

    SvaraRadera
  2. Ja visst gör den:). Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Denna servis är exakt vad jag letar efter med ljus och lykta . Vet du vart jag kan köpa den? Har en fin Liljekonvalj servis för 12 + massor,massor serverings delar men nu har lovat bort det till yngsta extra dotter (ångrar lite då den är så fin ,den är handmålat i Polen speciellt för mig.) men löfte är löfte och nu sökte jag detta som du har.Blev detta för lång kommentar? Men jag älskar din servis och just denna är enda som kan ersätta min liljekonvalj mat_och kaffeservis.

    Du har fint inredning.

    SvaraRadera