H

H

måndag 3 januari 2011

En fartfylld dag!

Den här veckan är Henke ledig från jobbet, och det gillar så klart Edvin och jag:). "att göra listan" för veckan är lång, vi vill hinna så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt, som vanligt! Idag var jag hem till hästarna på morgonen och tömkörde Ikaros, han tycke det var kul att få börja jobba igen efter vilan, men busade förvånansvärt lite, bockade bara två gånger:). Sen har hela lilla familjen varit in till Uppsala en sväng och fått några ärenden gjorda, på Gränby träffade vi dessutom några släktingar till Henke, och passade på att ta en fika med dom, jätte trevligt!

Idag kommer det några bilder på julgranspyntet, för nu försöker jag njuta så mycket det bara går av allt julens vackra, för till helgen åker granarna ut!







Små söta änglavingar.


Mina favoriter som hängt med i många år nu!
De små söta metall och pappersänglarna köpte jag
i Stockholm, och ångrar mig idag att jag inte köpte
fler än sex stycken!


Istappar i glas.



Närmast en billig kula från Ikea, som jag
piffat upp med hängen i organzaband.



Ny för i år, en fin glaskula från
Biskopsgården.



En tomte har vi:). Med tovad grå luva,
skägg och liten nos så gör han inte mycket
väsen av sig, men för att vara på den säkra
sidan så hamnade han under glaskupan:)!


Imorgon ska jag ut på promenad med bästa Elin! Utan småknoddarna denna gång, de får lite kvalitets tid med sina pappor istället, och vi får ha tjejsnack:)!

Ut och njut av den vackra vintern!
Kramar!

3 kommentarer:

  1. Camilla Ragnarsson3 januari 2011 kl. 22:55

    Hej Therese! Jättekul att kunna följa bloggen och ert fina hus. Speciellt kul tycker jag eftersom jag tillbringade rätt mycket tid i huset när jag var mindre, då hos min moster Lilian. Det ser så fantastiskt vackert ut och jag är säker på att Lilian någonstans ifrån ler då hon ser hur ni på ett sånt fint sätt tar hand om huset.
    Jag kommer med glädje fortsätta följa din härliga blogg.
    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla! Vad kul att du gillar bloggen! Speciellt då du har anknytning till huset! Jag tänker ofta på Lilian, jag var ju en del här hos henne när jag var liten (grannunge som jag var), och kommer särskilt ihåg alla hennes mysiga katter:). Jag tror också att hon någonstans tycker att det är kul att någon tagit sig an huset:).
    Mvh Tessan

    SvaraRadera
  3. Camilla Ragnarsson5 januari 2011 kl. 22:57

    Hej igen Therese! Ja, visst är katterna något man förknippar med Lilian. Hon månade ju så om dem och de flesta var så otroligt vänliga. Vi fick ju våran Champis från henne. En "röd" (fast gul i mina ögon :)) katt som var som en bebis. Det är ju så när vi åker förbi på väg till mamma och pappa i Våla att jag alltid slänger ett öga "ner till Lilian" (blir ju så i tanken) och t o m våra barn är nu medvetna då jag i stort sett nämner Lilian varje gång vi passerar. Ha det gott så länge!
    Camilla

    SvaraRadera