H

H

fredag 25 april 2014

Kvällssol...

Härligt vårväder och det ska hålla i sig i helgen! Här kommer en bildbomb från de senaste två dagarna :)...



Fina Ella med min "högra hand" Alva i sadeln :) 


Alva rider Ella då min mage är för stor just nu ;)...



Efter träningen en skritt tur i solen :)...



Ikväll blev det lite bilder från trädgården i kvällssolen...



Jag planterade penséer tidigt i år, lite tilltufsade men levande efter alla frostnätter... 





De vita pärlhyacinterna börjar blomma :)...



Och min flikbladiga fläder har klarat sig bra denna mi


Fläder "Sambucus nigra `Black Lace´".



Trösten när rådjuren "mördat" alla tulpaner, mina klotlökar smakar illa :)...



Vacker vårgrönska...



Mina skuggröna tar sig dåligt, de tycker troligtvis läget under linden är för torrt.
Men den vackra vita stjärnhyacinten "Camassia" kommer upp i år igen :)...



Tidig blomning har fläckiga lungörten.



Fick några plantor på praktiken i höstas, gissa om jag blev glad när det visade
sig vara vita blommor ;)...



Den vackra kaukasiska förgätmigejen "Brunnera macrofylla `Jack Frost´"
kommer också upp :)...



Mitt testobjekt från i höstas ser ut att gå bra, de flesta växter kommer upp och
verkar trivas :)...



En favvo :)...



Måbärshäcken som är inne på sitt tredje år ser bra ut :)...



Rosorna är pigga :)!



Mina klematis likaså :)...



Klematisknopp likt en fågel i skyn, eller hur? 




Blekt gula påskliljor/narcisser, me like :)...



Allium `Purple Sensation´ på G...



Skymmning...



Och lönnen börjar blomma...


Hoppas Ni alla får en underbar helg i solen!!!

1 kommentar: