H

H

tisdag 5 augusti 2014

Inne och ute...

Dåligt med uppdateringar just nu... Men här hemma är det full fart! Pappa och Henrik har jobbat på som galningar med panelen på baksidan av huset. Med förstärkning av svärfar vissa dagar så börjar det nu synas resultat, även om det är massor av detaljer kring foder, snedtak, figursågade vindskivor och knutar som tar mer tid än man tror...

Edvin är pigg som en mört! Fattar inte vad all energi kommer ifrån?? Han har ju varit ett ganska lugnt barn men sen han fyllde fyra så har energinivån höjts avsevärt. Kan inte sitta still och tålamodet är lika med noll ;), men glad och go är han, mammas lillprins!! <3

Själv är jag mest frustrerad av att hela tiden bromsas av magen. Jag målar panel och försöker tvätta å städa sen är energin slut. Men har ju bara två veckor kvar till beräknad förlossning så det är ju inte så konstigt ;). Annars mår både jag och bebben bra och vi ser fram mot att träffa den lilla krabaten snart!

På övervåningen händer det också grejer även om allt (som vanligt) blivit försenat, hoppas på att kunna lägga upp bilder på det färdiga resultatet i höst. 

Ikväll lägger jag upp några bilder som jag tog härom veckan från både in och utsidan av huset :)...



Salen, snart ett minne blott med vardagsrum här inne...



Badrummet...



Lite blomster i fönstret...



Badrummet igen...



Salen, pergolan skymtar utanför...



Även sovrummet nere snart ett minne blott...



Lillprinsen ska äntligen få ett eget sovrum, hans fina säng flyttar såklart upp ;)...



Rummen i fil...



Min fina hylla från mormors barndomshem. Tror den ska få ny plats på övervåningen...



Ute på verandan. Baksidan med de nya rabatterna har tagit sig bra, i havet av gräs
och kirskål har vi klippt en gång för att ströva på i kvällssolen :)...



I de två höga betongurnorna på fot har jag planterat en mörkbladig dahlia...



Gillar de enkla, färgstarka blommorna!



Verandan med nya stenläggningen i bakgrunden...



Krukor och ljuslykta från Indiska, ekplantor finns i överflöd här ;)...



Mitt favvoställe att ligga på just nu i värmen! Soffan som hängt med i så många år...



Fikonplantan med sitt allra första fikon :)...



Har dille på färgen gul just nu ;). Ljuslyktor i gult passar fint ihop med brungula damejeanne, citronträd och en rostig gammal våg...











Favoriten har återigen hamnat i stora urnorna, rabatteternellen i silver står sig
långt in på hösten.


Nej, nu är det dags att sussa, en ny dag imorgon väntar :)!


God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar