H

H

måndag 18 januari 2016

Bättre sent...

Kanske lite tråkigt med bilder på jul nu när man precis kastat ut högtiden ur huset... Men jag gjorde ju inget inlägg innan jul så ikväll kommer några bilder från helgerna här hos oss :). Julafton firade vi hos mina föräldrar och därför skulle vi inte pynta så mycket här hemma, men det åkte fram en del ändå för man vill ju ha julstämning i minst en månad :)!



Finaste pyntet ;)!!!


Alltså den här lilla nissen, mammas söta plutt <3!!!


Salen med gran, ljus och en julegris i framkant ;)



Vår enda tomte, en grå, skäggig en :). Räcker bra med en tycker jag ;)...


Här är det lite galet med ugglor i granen, hemmapysslade såklart ;)...



Finklädda grabbar redo för julafton...



Det blev inte så mycket julgodis heller, men limekola gör jag varje jul, den är såååå god!...



Amaryllis i knopp...


Det enda nyinköpta pyntet 2015, en glittrig vacker "karusellgiraff" som jag inte kunde motstå...


Min jul går i vitt, rosa, silver och guld. Inte speciellt svårt att få till de färgerna då alla de klassiska julblommorna kommer i
så fina vita och rosa nyanser...











Massor av paket till barnen blev det. här i en gammal resväska...



Änglaspelet åker fram varje år...



Och ett peppishus blev det också...





Har ni märkt att det redan börjar bli ljusare på eftermiddagarna? Underbart! Nu börjar det spira en längtan efter vår inom mig. Den växer för varje vecka som går och blir till sist olidlig innan vintern äntligen släpper sitt grepp. 

Med hopp om en kort vinter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar