H

H

söndag 22 april 2012

Så mycket att göra...

Nu har jag nog ständigt lite för mycket på min att göra lista, men såhär på våren är det alltid extra mycket som behöver göras känns det som. Jag har hur mycket målning som helst att göra, dörrar, karmar, fönster, lister, you name it! Dessutom är det massa plugg, hästarna ska skötas om och dessutom sättas igång och så behöver man ju träffa tvättmaskinen och dammsugaren någon gång ibland också:).

Nåja, det brukar lösa sig tillslut, men jag tänker på vad en klasskompis sa till mig, något om att man ständigt vill dela sig i tre, en som kan ägna sig åt att vara mamma på heltid, en som jobbar/pluggar och en som sköter alla "måsten" på hemmaplan:).

Ikväll kommer det några bilder från min toppenbra praktikplats, Härnevi plantskola




Stora växthuset




Växter i massor!



Härliga basilikor!



Love rosa:)!




Här är jag "in action" med att placera ut ´Nicotiana´, eller blomstertobak...




Växthus nummer 4...




Liten kaktus får också plats.




Plantor på höjden och bredden:)...




Ännu en fin pelargon...




De här fina små dunbollarna måste man titta till minst 10 gånger om dagen:)!







Nu blir det sängen och förhoppningsvis en god natts sömn med batteriladdning inför ny vecka!!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar