H

H

tisdag 14 augusti 2012

Hildasholm del 1

Nu har livet dragit igång på allvar igen! Edvin spenderar sina dagar på dagis, Jag kör på med växtkunskap och latin så skallen håller på att gå i bitar i Enköping och Henke jobbar på med köken på Haga:)... Vi har påbörjat en ny kurs i skolan, perenner, som jag såklart tycker är jättekul då mitt eget intresse för just perenner är stort. Min växtkännedom var nog tyvärr dock mindre än jag trodde, för oj vad det finns mycket sorters perenner! Kul men svårt vill jag lova...

Ikväll kommer några bilder från vår semestertripp i Leksand i sommar och besöket vi gjorde på Hildasholm, det byggdes och beboddes av författaren Axel Munthe och hans fru Hilda. Superfint hus men det var trädgården som jag var intresserad av:). Har många bilder jag vill visa så det får bli en "del 2" därifrån senare i veckan...


 
Björkallen med huset i bakrunden.












Lillprinsen smakar röda vinbär:), surt!!!



Fin medicinalträdgård...



Inte stora fel på utsikten!



Vackra trappor i naturen som hjälper en att ta sig till och från de olika trädgårds-
rummen som ligger utmed vattnet.


Det anlagda blandas med minst sagt naturliga inslag...












Medicinalgårdens kvarter...



Det vackra huset...



Fantasifulla granar!


Nu MÅSTE jag plugga lite (eller mycket rättare sagt!)!!!




Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar