H

H

söndag 11 november 2012

Mysig söndag!

Det är långt mellan inläggen just nu, men med tanke på hur fort klockan går nu för tiden så är jag glad om jag hinner titta in här en gång i veckan... Jag älskar verkligen och trivs på utbildningen, men hela den här terminen har känts som 110% i prestationsnivå, och givetvis blir man ju trött och sliten när man hela tiden känner att man inte räcker till. Jag ska inte bara skylla på skolan, det är ju givetvis en kombination av för många saker i mitt liv jämnt och ständigt som bidrar till känslan av otillräcklighet. Men det finns inget som jag vill, eller kan, välja bort just nu och då är det ju bara att fortsätta köra på framåt:)!
 
Idag tog jag iallafall en välbehövlig paus och har nästan inte pluggat någonting;), blev ca två timmar med småplock inför morgondagen bara. Annars har jag varit i stallet, fixat med Ella, ska ta mig i kragen och sätta igång henne nu! Hon har dock haft så mycket överskottsenergi så det har rökt ur öronen på henne:), men idag gick det att longera i trav, utan att hon far runt som ett popcorn:). Jätteduktig var hon, lydig och fin, så i veckan ska jag börja sitta på henne:).
 
Sovmorgon, mysfrukost med familjen med tända ljus, mockningshjälp i stallet av Edvin, lunch hos mamma och pappa, god middag hemma ikväll och massa mystid med lillprinsen är annars riktigt bra ingredienser för en härlig söndag:).
 
Här kommer lite bilder från gården i november...
 
 
 
 
Rundeln just nu, lite skräpig men ändå rätt fina färger...
 
 
 
Kylig morgon. Börjar verkligen få upp ögonen för liljor,
som har fina blad även i november:).
 
 
 
Frosten och kylan bryter sakta men säkert ner allt grönt växtmaterial.
 
 
 
Frostnupen gräsmatta...
 
 
 
Björnbär jag aldrig hann plocka...
 
 
 
Vitmalörten slingrar sig över grusgången och kämpar mot vintern...
 
 
 
Älskar när himlen är mörk och solen samtidigt lyser!
 
 
 
De sista lökarna är nu nere i jorden...
 
 
 
Lite "inför jul och vinter pyssel" har jag hunnit med:).
 
 
 
Vacker vy......
 
 
 
Två kursen avslutas nu i veckan, en del kvar att göra till dessa men så skönt det kommer att kännas nästa fredag när man kan känna att ytterligare "milstolpar" i utbildningen är avklarade:)! Jag börjar känna att min hjärna så smått tar julledigt, men det är på tok för tidigt! Mycket kvar ännu i skolan innan knoppen får semester:). Hoppas Ni alla har det bra och hinner tända massa ljus och mysa den här mörka årstiden!
 
 
 
 
Kramar!

2 kommentarer:

  1. Det är bara kämpa på med allt :)

    Men du, kolla bilden på löken. Ser du tomten/gubben? ;) På själva "stjälken" (jag vet inte vad det heter men du kanske förstår ändå ^^, )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Läskig lök, ser ut som ett troll:)! Det hade jag helt missat:). Hoppas allt är bra med dig och att plugget går bra!! Kram

      Radera