H

H

tisdag 27 november 2012

Tjuvtitt:)...

Hej hopp:)! Tänk vad dagarna och veckorna går fort nu, på söndag är det ju första advent... Jag har börjat plocka fram lite fina prylar till advent här hemma, men kommer inte hinna städa och fixa fint förens på lördag, så då kommer det kanske lite bilder:).
Skolan rullar på och vi har haft några kurs starter såhär på slut spurten av terminen. Alla ämnen är givetvis super intressanta, men jag och många av mina klasskompisar är rejält slitna nu efter en helt galet intensiv termin och då är det lite svårt att hela tiden ladda om... Batterierna är körda i botten och lite ledigt över jul är mycket välkommet!!!
 
Någon av er som läser kanske undrar var mina hästar tagit vägen, det kan jag också undra ibland, då de helt enkelt inte får plats på mitt schema längre. Lite välkommen avlastning har jag fixat då Ikaros står hos en jätte duktig tjej i Enköping för tillridning. Det går riktigt bra för henne och det gör att jag känner mig ännu mer tillfreds med vårt beslut att faktiskt försöka sälja honom. Jag tycker ju så mycket om den där hästen(!), men börjar inse att vi nog inte är ämnade för varandra. Största hindret är ju hela tiden denna brist på tid, då han har en skada i ryggen så måste han ständigt hållas igång, och med plugg på heltid, pendlande, hus med pågående renoveringar, två andra hästar och lillprinsen och en sambo som man vill träffa ibland:) så räcker ju tiden helt enkelt inte till...
 
Jag hatar att se till begränsningarna, det är troligtvis pågrund av det som jag alltid tar på mig lite för mycket(??), men just nu måste jag se på min tid med förnuftiga ögon och inse att lite nedskärningar på vissa områden ger bättre kvalité i slutänden.
 
Elliot är kvar och får gå och äta på sig i vinter, han har växt mycket och ser just nu som en giraff, de flesta halvblodsunghästar har ju en "ful period" runt 1 - 2 års åldern, men jag känner att det bästa är att låta honom utvecklas lite mer och se om vi kan sälja honom i vår istället:).
 
Ella, fina tjejen, bara går och glor... Och samvetet gnager som en galen hamster i mig!! Jag har longerat henne och det går bara bättre och bättre. När juluppehållet från skolan kör igång ska jag börja skritta henne uppsuttet. Förhoppningsvis kan jag senare i vår hitta en medryttare till hjälp någon gång i veckan så att hon kan komma igång ordentligt.
 
Ikväll tänkte jag bjuda på lite glimtar från övervåningen:). Jag brukar inte gärna lägga ut sådana här bilder på ofärdiga, smutsiga saker, men det struntar jag i den här gången:)...
 
 
 
Ett rejält kilsågat plankgolv fanns under plastmattan i stora hallen, vi har bestämt
oss för att återanvända detta...







 
 
Det färdigmålade taket...
 
 
 
Och såhär ser det ut några dagar senare, golvet tas upp och
åker hem till pappas hyvel för lite behandling:)...
 
 
 
Nu kommer några bilder på fiiiiiina dörrarna och halvmånefönstren som pappsen
själv gjort:)!! De är inte skrapade och rengjorda så ni får ha överseende med det:)...
 
 
 
Här fönstret i det blivande badrummet, snyggt blir det:)!
 
 
 
Och det blivande badrumsgolvet, inte fogat och rengjort, men kunde inte låta
bli att lägga ut en bild i alla fall:)...
 
 
 
Och mitt i allt byggdamm så är det skönt att ha ytor där det
är "som vanligt". Här några av de sista pelargonblommorna
på köksbordet...
 
 
 
Nu blir det en kraftansträngning för att fixa den här veckan i skolan, kommande vecka har vi roligheter att se fram mot:)! Mer om det på lördag!
 
 
 
Kramar!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar