H

H

fredag 22 februari 2013

många bollar i luften...

Eller kanske är det snarare så att jag skulle behöva kunna ha ett tiotal bollar i luften? Men tyvärr begränsas man ju hela tiden av dygnets få timmar och alla "måsten". Som ni förstår så flyter dagarna på i ett rasande tempo här hemma, och bra är väl det, så det kan bli vår någon gång:)!!

Jag har lyckats bli riktigt förkyld igen, snorig, ont i halsen och huvudet, så den här veckan tackar jag apoteken för alla de piller och sprayer som gjort min vardag möjlig:). Veckan har bestått av en del praktisk undervisning, så skönt med omväxling från all teori vi har på utbildningen. Föreläsning om rosor, arbete med våra tematrädgårdar, en dag med beskäring av träd på bostadsgård, en dag med inblick i ympningens underbara värld och praktiska försök på det och tillsist en hel dag med lignoser och växttenta, allt detta på fyra dagar. Som sagt, utbildingen är sååå kul och lärorik, men krävande för både kropp och knopp!

Idag har jag hemstudiedag och i helgen kommer jag också behöva plugga en del. Renoveringen av övervåningen pågår för fullt, kvalitetstid med Edvin är minst sagt önskvärt (och kanske även med sin sambo??) och sen har jag ju mina hästar också... Fullt upp som vanligt med andra ord!

Jag är så trött på vinter nu! Visst älskar jag också vackra vinterdagar, men då jag inte tar några härliga galopper i snön nu för tiden (att testa detta på Ella för tillfället slutar troligtvis med en ofrivillig avsittning i snödriva:)) och inte heller åker skidor så känns det vita pudret överskattat just nu. Istället drömmer jag om barmark, vårblommor och en sol som värmer. Att få dra på sig arbetsbyxor och vara ute i trädgården på helgen och ta tag i allt som ska göras, åå vad jag läntar!





Vackra krokus, jag längtar efter dig!!!


Men man ska inte bara drömma och längta till framtiden, utan njuta och leva i nuet!!! Så nu njuter jag av min förkylning, allt plugg och den stundande helgen;)!!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar