H

H

tisdag 19 mars 2013

Våren, var är du??

Ja mina vänner, imorgon är det vårdagjämning, men någon vår finns inte i sikte. Nu handlar ju inte dagjämningen om årstiden utan om ljuset, men lite vår skulle ändå inte skada, är sååå trött på vinter nu!

Annars är jag glad att förra veckan är över, många "säckar som skulle knytas ihop" då, den här veckan har jag en uppgift som ska vara färdig på torsdag, sen är det faktiskt rätt lugn ett tag framöver:). I nio veckor ska vi ju "bara" praktisera heltid men några få hemuppgifter, det känns som semester:)!

Ikväll har Edvin och jag hemmakväll då Henke är ute och far med jobbet, blir att mysa under täcket här tror jag:). Huset ser ut som en krigszon, meeen, det får jag ta tag i någon annan gång, lyckades ändå ta några foton på de härliga vårlökarna vi har på köksbordet trots totalt kaos runtomkring:)...



Vita vackra pärlhyacinter, de här petar jag ner i rabatten sen:)...


Längtar tills krokusen blommar ute i rundeln:)!


Så tunn och skir...


Lila iris...



Vårlökarna sitter i ett vackert gammalt "fat" som jag ärvt...


De fick lite svart dekor sisal runt lökarna...


Som små pärlor...


Vackert med lite färg...


Man förväntar sig nästan en liten mullig humla här inne:)...



Idag har vi varit på studiebesök till Eriksbo plantskola i Västerås och därefter på ett kort besök till Sala och deras park-kontor, mycket intressant men lite korta besök, hade gärna tagit en dag på varje ställe:). Den här veckan pluggar vi på om just plantskolor och växtkvaliteér, gällande regler och vad som måste finnas med på beställningar för att man ska få rätt saker och storlekar, en massa nyttig information med andra ord:)...
Efter en dag ute i kylan (jätte kallt!) ska det bli skönt med en kväll i soffan:). Hoppas Ni också får en trevlig kväll!



Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar