H

H

söndag 10 mars 2013

The week from hell!

Ja just nu känns det lite så, en riktig "sänk huvudet och kör" vecka väntar. Imorgon är det avslutning på arbetsmiljö och arbetsrättskursen med en tenta, på tisdag ska vi ha någon form av ekonomi (å jag som äääälskar att räkna) och på eftermiddagen en avstämning med ansvarig lärare på hur långt vi kommit med våra examensarbeten (vilket inte är ens en millimeter långt i mitt fall). Efter skolan bär det av till Sala för att besöka min praktikplats:). På onsdag är det den "fruktade" redovisningen inför kommunen på våra tematrädgårdar, även om vi alla i klassen har fina presentationer (som vi mestandels snickrat ihop på tid som inte "finns") så kommer iaf jag vara jäkligt nervös! 
På torsdag är det återigen ekonomi och på fredag har vi avslutning på lignoskapitlet med uteprov på ALLA vinterkvistar vi har haft (ligger på över 100 stycken). Och just ja, imorgon ska en mastodont hemtenta i ledarskap skickas in, den är jag ju såklart inte alls färdig med, hoppas hinna skicka in den vid 23:59 tiden imorgon natt ungefär...

På fredagkväll kommer min mentala ryggsäck kännas ungefär 3000 kilo lättare:)...

Buhu stackars mig;)!

Helgen har varit bra, gårdagen spenderade Henke och pappsen på övervåningen, det börjar arta sig där uppe, bilder kommer snart:)! Idag har jag varit tvungen att plugga, Henke har haft mysdag med Edvin och stackars pappa har pysslat på övervåningen helt själv... Vi har varit ute och njutit av solen, idag tog vi grillen med oss och grillade korv till lunch i vår skogshage, härligt:)! Mamma, jag och Edvin var i hagen igår också och fikade i solen, här kommer några bilder...



Glad kille som hittat högsta punkten på berget, en komocka:)...


Älskar vår hage, det är lite trollskog över naturen där...


Men så kallas hagen för "sagoberget" oxå:). Jag vet inte riktigt varför, bara
att vi alltid sagt så om just den här platsen, där min mamma och morbror
förövrigt lekte när de var barn:)...


Mormor och Edvin på upptäcksfärd...


Ja jag vet, har helt snöat in på träd:)! Men det är inte så konstigt med tanke
på plugget, det här är en Pinus sylvestris för övrigt....


Lilla Krux tar sig en galopp i hagen:)...


Nöjd liten skogsmulle.


Idag på eftermiddagen så tog mamma och jag en promenad oxå, vi gick på skoterspåren över åkrarna ner till Tämnaren. Jag glömmer ofta hur nära vi faktiskt har till sjön, det är ju ett mysigt utflyktsmål både till fots, på cykel eller hästryggen. 
























Nej, nu är det dax för lite härlig sömn, sen fullt ös medvetslös tills på fredag!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar