H

H

tisdag 2 juli 2013

Vita Sackville-Wests vita trädgård

Nu är det sommar! Varma sköna kvällar som spenderas i trädgården :). Jag har massor av projekt på gång och just nu är det bara stökigt överallt men ska återkomma inom kort med bilder här på bloggen. Ikväll blir det istället det fjärde och sista inlägget från Sissinghurst Castle. Ikväll blir det bilder från den berömda vita trädgården. Visst fanns det trädgårdar som tillägnats den vita färgen tidigare, men det var med Vitas trädgård det blev ett välkänt fenomen. När vi var på plats blommade ännu inte de vita rosorna, och regnet strilade ner, men visst var det ändå vackert :)!



En suddig bild på den vita trädgården tagen från tornets topp...



Ännu ett vackert hus i anslutning till detta trädgårdsrum, man undrar ju lite
vad de hade alla husen till? :)...



Det vita kompletteras av växter i silver, här ett ståtligt silverpäron...



Taket på rosens klätterställning...



Stikta gångar kantade av formklippt buxbom...



Det är något väldigt tilltalande med det strikta formerna tycker jag...



Ett vitt blåregn pryder husets gavel och pergola...



En klassisk bild för alla trädgårdsnördar :), men man ser den i tidningar när
rosen blommar...



Pergolan...



Här skulle man trivas en solig dag :)...







Trädgårdsrummet omgärdas av en osannolikt tät idegranshäck...



Inga dåliga in och utgångar...















Många växter har valts för sitt bladverk, här kastanjerodgersia och ormbunke...



En mjuk och böljande soffa...



En soffa som aldrig behöver målas, bara klippas ;)...







Genom idegranshäcken och ut i den vilda delen...











Jag måste erkänna att de trädgårdsrum med vitt tema som vi sett på vår resa har väckt en del tankar och drömmar i mitt huvud, men det vågar jag knappt berätta för min kära Sambo ;)!!



God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar