H

H

fredag 28 juni 2013

Elliot

Ett två års långt band har brutits. Igår sålde jag fina "lilla" Elliot. Jag har ju varit inställd på att sälja länge men det var ändå med en klump i halsen som jag lastade på honom på de nya ägarnas trailer. Det är alltid speciellt när man haft dem från allra första början, även om jag har fäst mig mycket vid alla hästar vi haft. Men det känns ändå jätte bra då Elliot kom till en intresserad, ambitiös och duktig ryttarinna som jag tror har "de rätta fingertopparna" för att guida honom till en bra rid och hopphäst :)! Hans resa har bara börjat :)!



Han föddes tidigt på morgonen den 4/6 2011



En omtänksam och lite försiktig kille :)...



Första stapplande stegen utomhus...



Och med en snygg mamma :)...



Som alla föl växte han fort...



Och vi förstod att han skulle bli en reslig kille :)...



Söt som socker...



Och len som sammet...



Här vid 1 1/2 månad med sin kompis Krux...



Nyfiken kille...



Som sysselsätter sig med det mesta :)...







Högrest med låååånga ben...



Och en lite speciell ljus fuxfärg...



Oftast på språng :)...



Vid knappt tre månader, slutet av september...



Så börjar det bli en liten häst :)...











Lätt och luftig :)...






























Hans första vinter...



Mysmule!...























Sommaren 2012 var det tid för "kollo" och han lämnade tryggheten hos mamma
för att åka på bete...



Och senaste vintern har de stått på lösdrift här hemma hos mig...



Vid det här laget är han en gänglig tonåring :)...



I maj tog jag honom till stallet igen då han behövde mats upp under mer
kontrollerade former ...



Nu börjar det bli en häst :)!



Mätt till 168 cm på sin tvåårsdag...



Igår efter veterinärbesiktningen var han såhär trött :). Snarkade högt :)...



Ny fin grimma i sin "nya" transport som han gick in i
utan större funderingar. Hej då hjärtat <3 !!



Det är lite svårt att sälja en tvååring då de (speciellt om de är stora) är som tonåringar i kroppen, gängliga och obalanserade ;). Men jag är övertygad om att han kommer bli en snygg och ståtlig herre som tar hinder i ett nafs och rör sig som på moln :)! Jag önskar Ewelina all lycka med hennes nya häst Elliot!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar