H

H

fredag 11 oktober 2013

Hej då ;)!

Imorgon drar jag iväg på ett av mitt livs största äventyr! Då åker jag med en lärare och elva stycken klasskompisar till Afrika och Gambia! Vi ska under två veckor få ta del av Gambias odlingskultur och sätta oss in i deras problematik kring odling och miljö. Som Ni vet så är odling en av de absolut viktigaste delarna i människors liv, de påverkar allt i våra samhällen, mat, ekonomi, jämställdhet, politik...
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här just nu men det hinner jag inte för jag måste packa klart! Och resten av dagen och förmiddagen imorgon så är det familjemys som gäller för jag har aldrig varit ifrån vare sig Henke eller Edvin i hela 14 (!!) dagar. 

Vill ni läsa mer om äventyret nu och framöver så kolla in på vår blogg, gröna volontärer i Gambia. Min klasskompis som jag kommer hänga med under hela vår vistelse i Gambia Isabelle har också en blogg som kommer uppdateras när möjlighet finns :). Själv tar jag två veckors semester från bloggen och bombar Er med alla mina upplevelser när jag kommit hem ;)!

Här kommer en kavalkad av höstbilder, när jag kommit hem är den nog över för i år...




Fina Gösta!...




































Hästkastanjens blanka stora knoppar ger hopp om en ny vår...




Hästkastanj...




Fläderbär...




Massor med rönnbär, hoppas det INTE blir en lång och kall vinter!...




















Årets höstkransar redo för dubbeldörren...

















Hallonbuskarna har snygg höstfärg...


Måbärshäcken börjar få en bra form...












Pergolan i höstkostym...




Nya planer dras upp inför kommande säsong ;)...




Äppelträden...












Vildvinet intar sin flammande röda färg...




Schersminens fröställningar och klart gula bladverk...








Jag lämnar alla löv till Henke ;)...



Ha en underbar fortsättning på hösten!!!
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar