H

H

lördag 14 december 2013

Back in blogging :)

Jag har inte valt att lägga ner bloggen, vissa har trott det då det var så länge sen jag skrev här. Efter Gambia så har det varit fullt upp, eller, det är ju vanligtvis rätt så fullt upp men sista veckorna har varit smått hysteriska. Examensarbete, tentor och några restuppgifter har tagit ALL min tid. Vi har dessutom varit utan internet och TV i tre (!!) veckor då det krånglat med det tekniska och telia inte varit fullt så alerta på att rätta till problemen... Men nu är jag äntligen uppkopplad och kan fixa inlägg här!

För drygt en vecka sen så tog jag alltså min EXAMEN! Så underbart! Jag har haft två fantastiska år och lärt mig massor, träffat vänner för livet och upplevt mer spännande saker än jag gjort förr i mitt liv! Men det har varit en tuff period också då jag inte hunnit med vare sig familjen, hemmet eller hästarna. Nu känns det därför givetvis otroligt skönt att jag är färdig och att jag fixat detta på ett bra sätt! Men saknaden av att träffa mina underbara klasskompisar varje dag är stor...

Ikväll kommer några bilder från huset på bloggen, jag har inte hunnit fixa jul här hemma ännu, men jag är ju ändå ingen "tomte människa" så jag trivs rätt bra ändå ;). Det kommer komma inlägg och bilder från Gambia, men det får bli i mellandagarna då jag har lite mer tid att ladda ner bilder och skriva. Det finns så mycket att berätta och visa så jag måste tänka till lite innan jag lägger upp 600 bilder här på bloggen :)...



Matrummet...



Mamma och jag var till Zetas för några dagar sen, då köpte jag bland annat de
här fina ljus manschetterna...



Vackra orkidéer...



Små gjutjärnsurnor med vita hyacinter...



Egenodlade citroner till jul? Trädet blommar fortfarande och doftar underbart!...



Rostigt, brunt och underbara cremefärgade orkidéer med kopparfärgad mitt...



Salen...







På kistan i salen finns rosa hyacinter, i bakrunden vår golvlampa som fått en
stjärna som skärm...



Sovrummet...



Och på kvällen...















Nu finns jag på instagram också :), sök på hasselbygard så hittar Ni mig :).



Hoppas Ni fortsätter titta in här på bloggen :)!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar