H

H

måndag 12 maj 2014

En paus i naturen...

Det blev kallt och naturen tryckte på pausknappen... Visst behövs det regn men nu är det väl på tiden att solen och värmen kommer tillbaka?? Och lämpligt nog ska den göra det till helgen, då jag jobbar...

Veckorna rullar på och magen blir större och större ;). Det börjar redan bli arbetsamt på jobbet då jag har en del problem med foglossning och sammandragningar, hoppas verkligen att jag får havandeskapspenning även denna gång! Att vara gravid är för övrigt inte min "grej". Jag har många vänner som får ett dimmigt leende i hela ansiktet när de tänker tillbaka på sina graviditeter. "det var ju så mysigt och härligt med magen". Själv tycker jag mest att det är stressande med en stor kula som hela tiden är i vägen, på jobbet, i stallet och i trädgården. Likt naturen så känns det som att mitt liv bromsas ner och min kropp trycker på pausknappen. Men jag vill ju köra på som vanligt! Nåja, det är några månader av ens liv och resultatet är ju underbart så det är bara att acceptera att jag får ta det lugnt ett tag nu. 

Här kommer några trädgårdsbilder från dagens runda i regnjacka och gummistövlar ;)...











Min ständiga följeslagare :).



Verandarabatten och längre bort den nya delen bakom verandan. Här ska vi sätta
upp en spaljé i sommar, mer om den längre fram... 



Vi har inte så många gullvivor men de som finns
vårdas ömt :).



Verandarabatten från baksidan sett, längst betongstenskanten kommer spaljén att sitta...



En av de två nya planteringarna. Här växer skuggväxter som inte riktigt
vaknat ännu...



Tidig är dock den vackra vita fläckiga lungörten...



I parken är det dock grönt och frodigt, kirskålen är tidig på våren....



Verandarabatten igen. Ser rätt tunt ut, rådjuren har ett visst ansvar i det men jag ska plantera mer här i vår...



En ny bekantskap, Àpricot beauty´som klarat sig från hungriga bambi än så länge...



Älskar alunrot! Här `Green spice´.



Luktpioner på gång i pergolan :)...



Och den vackra höstsilveraxen kommer också fint...



Nu kommer flera tulpaner i pergolan, men vad är detta? Jag satt `Purissima´
vad jag kan minnas, men den är vit inte gul...



Måste återgå till mina anteckningar och kolla upp... Vacker är den men inte vad jag tänkt...



Trångt... I vår fortsätter jag att flytta växter från pergolan som blivit lite
för frodig...



Baksida pergola och baksidan på Gösta längst ner i bild :)...



Härliga knoppar på alpklematisen :)...



Framsidan pergolan med alla snaggade tulpaner :(...


Avslutar med en bild på sötaste Krux som fyller tre år om bara några veckor :). Tänk vad tiden går fort! 
Han ska få åka på äventyr i sommar och påbörja sin inridning vilket säkert kommer bli en bra erfarenhet för honom :)!







Nu måste jag skynda till jobbet!


Kram!

1 kommentar:

  1. Vilken fin trädgård ni har! Å känner precis igen mig med "magen" ;)

    SvaraRadera