H

H

onsdag 21 maj 2014

Precis just nu...

Har jobbat kväll, det tar emot sååå mycket nu när det är härligt väder! Men en trädgårdsrunda när jag kom hem från jobbet blev det i alla fall. Det finns hur mycket som helst som jag bör/vill och måste göra i trädgården, hoppas att jag hinner lite i helgen! Här kommer bilder från kvällen...



"Black Hero" i knopp...



Trots rådjurens framfart tidigt i våras så kommer en hel del tulpaner.
Här vackra "Shirley"



"Shirley" i cremevitt med lila kanter, ser ut som siden som försiktigt
doppats i lila färg...



Och även insidan är vacker...



Lite nytt från stora varuhuset :)...



I den lilla rabatten utanför tujahäcken har "Apricot Beauty" snart gjort sitt.
Nu kommer istället den lite senare "Cuban Night"...



En svartlila frasig skönhet, jag älskar verkligen mörka tulpaner!



Hjälp vad fort det går nu! Linden har gått från knopp till blad på bara en vecka!



I pergolan växer det bra :). Här vackra rufsiga pionskott på G...



Flera "spring Green" klarade rådjuren skapligt...



Men min favorit "Black Parrot" är det tyvärr inte så många blommor av...



Höstsilveraxens vackra blad matchar papegojtulpanen
perfekt... 



Baksidan av pergolan som går i min klassiska "jag gillar" färgskala, vitt, grönt,
silver lila och blålila...

Ja den här bilden har ni sett förut, men kan inte låta bli att fotografera Alliumlöken
"Purple Sensation" ovanifrån :). Så snygg! Och rådjurssäker :)



En ny svart (nja mörklila) bekantskap för mig, men en riktig klassiker i park och
trädgårdsmiljöer, "Queen of Night"...



Den vita alpklematisen blommar för fullt...



Andra klematis är på G...



Ännu en ny bekantskap, "Blue Diamond"...



Visade sig vara en riktig skönhet och passar sååå bra tillsammans med den silvriga vitmalörten :). Ska bli kul och se
om den kommer igen eller bara blir en kort förälskelse...



Alpklematisen häver sig upp på pergolans tak...



Som små vackra moln svävar blommorna på tunna stjälkar...



Nu har äppelträden kommit igång, men blommorna har tagit stryk av
det massiva regnet som kom här i måndags...



Hopp, längtan och lycka!
Det känner jag när pionknopparna lovar vackra blommor!...


Nej, nu måste jag sova, upp och jobba imorgon igen, har inte tid att jobba nu när sommaren gör sitt intåg!!


Natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar