H

H

tisdag 21 oktober 2014

Ett år...

Här hemma är det fortfarande babybubbla, mest på grund av att Sixten sover sådär och inte alltid är helt nöjd med tillvaron, så jag går runt i en dimma och har varken koll på dagar eller datum ;)... Sixten hade ju oturen att bli sjuk, feber och förkylning och det gör ju inte sovandet lättare, lilla plutten! Han är fortfarande snuvig, hoppas det ska gå över snart!

Trädgården är full med löv och ser övergiven och bedrövlig ut, huset är i smått kaos så inspirationen till att fotografera här hemma ligger på noll. Idag kommer därför en repris på bilder, en kavalkad av foton från resan jag gjorde med några klasskamrater och en lärare för exakt ett år sedan till Gambia!

Ibland känns det som igår och ibland undrar jag om resan verkligen hänt eller om jag drömt? 

Just nu är det ett gäng från klassen under oss i Gambia och jobbar med skolträdgårdar. Jag och mina två tjejkompisar Bella och Hanna passade därför på att shoppa kläder och lite andra prylar till vårt fadderbarn Aminata som vår lärare tog med. Har sett bild på lilla tjejen nu i sin prinsessklänning och man blir ju helt lycklig! Känns bra att hjälpa, även om det kan kännas som en droppe i havet så hoppas jag att vår hjälp ska ge Aminata bättre förutsättningar i sitt liv!

Vi träffade så många härliga personligheter och människor på vår resa, här kommer bilder på några av dem och annat vi såg och upplevde för ett år sedan...













































































































Vilken tur det finns kamera så man kan minnas och uppleva om och om igen :)!


Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar