H

H

torsdag 2 oktober 2014

Rapport från babybubblan :)

Den 3 september på eftermiddagen blev vi fyra (av den tvåbenta sorten) i familjen! Lilla Sixten ville inte komma ut och 14 dagar över tiden blev det igångsättning. Imorgon blir Sixten en månad och nu börjar vi nog komma in i någon sorts rutiner här hemma. Det är ovant med två barn, Sixten är snäll men sover kanske inte så mycket och så bra som man skulle önska ;), och Henke och jag går runt som två zombies här hemma ;). Lycklig men trött skulle man kunna sammanfatta tillvaron just nu ;).


Hästarna, trädgården och huset är tyvärr lågprioriterade just nu, hoppas först och främst att jag ska kunna börja åka till stallet någon kväll i veckan snart. Trädgården får helt enkelt förfalla i höst och sen blir det dubbelt med jobb i vår istället. Vi har panelat baksidan på huset i sommar och det är så gott som klart, sista kortsidan och målning får det bli nästa sommar. Övervåningen... Ja vad ska man säga, världshistoriens mest långdragna renoveringsprojekt?? Det är sååå lite kvar där uppe men just nu blir det lite fixande någon timme här och där...

Jag är helt enkelt fast i babybubblan just nu! Dagarna spenderas på soffan med liten i famnen, med tiden kommer han ju säkert kunna sova själv och då får man tid till annat, men nu försöker jag njuta av att han vill vara med mamma hela tiden, det går ju över med åren har jag förstått ;).

Här kommer bilder på lilla Sixten!



Nyfödd liten...



Bekantar sig med sin kanin på BB...



Hemma i Hässelby...






Sötnos!






Stolt storebror!



Mys!



Ibland bara "klotar" man på soffan helt enkelt ;)!


Tänk att jag tycker att han aldrig sover, men det finns inte en bild tagen på honom när han är vaken :)...

Återgår till bubblan, men lovar att det kommer fler inlägg snart!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar