H

H

torsdag 8 december 2011

Julens färger...

Här hemma har det varit vackert vinterväder med snö idag, men ett kommande regnväder väntas så snön blir nog inte långvarig den här gången heller...

Jag har varit ledig och hemma med Edvin i två dagar, då jag ska jobba hela helgen. Har mest sprungit runt här hemma tycker jag, men inte fått något vettigt gjort för det. Jag som har pyntat varje vrå här hemma till julen, och varit genomtänkt med att matcha färger förut om åren känner att i år är det ett "mich mash" av allt. Inte kan man ju ställa fram pynt där man vill i år heller, då vårt lilla "monster", alias lillprinsen, når överallt nu för tiden:)...

Här kommer några bilder som jag tagit idag...



Årets adventsljus stake i köket, en bricka, fina glaskulor, lite grönt, fyra ljus
stakar och etiketter med nummer på, sååå enkelt:)...


Etiketterna fick jag inspiration till när Emma å jag
var på butiken Papper på kurs. Stämpeln köpte
jag där, etiketterna kommer från hobbyaffären och så
en klutt med svart lacksigill. Klart!



Från vår härliga helg i Sundsvall, en vacker
glittrig kotte som får pryda lilla olivträdet...


Även den fina "granen" kommer från en super fin
inredningsbutik i Sundsvall.


En liten gran med rötterna i en glasburk.


Små "pepparkaks" fågel stugor i säkert förvar:)...


Är den inte fin?! Min nya häst, den här är rumsren och otroligt billig i drift:)!
Den kommer från biskopsgården och jag köpte den för presentkortet jag fick
av härliga freinds när jag fyllde år:).


Självklart inte lika vacker som Ikaros, Ella eller Elliot, men den här går att ha inomhus:).
Bordet i matrummet går i bruna toner...


Lilla byrån och brickstället i trä i bakgrunden är "hittade"
fynd, i glaskupan ett knippe blåbärsris och två blockljus
i en gammal bakform, enkelt pyntat med andra ord:).



Det går inte en dag utan att jag tänker på vår fina
lilla häst Corren, hans kandar hänger fortfarande kvar
på änglavingarna i matrummet, förmår mig inte att
plocka ner det...



Mammas lilla hjälpreda, eller snarare bromskloss:)!! Även ljuslyktor går att
använda som bygg klossar:).



Vackert vinterväder idag:)...


Vår helg i Sundsvall var som sagt underbar! Skönt att få komma hemifrån, julhandla utan stress och med många fika och vin pauser:) och god mat! Nu väntar en jobbhelg för min del sen ser jag fram mot fjärde advent då vi, Henke, lillprinsen och moi, bara ska vara hemma och julmysa hela helgen:).

Hoppas Ni alla där ute inte stressar och är färdiga med klappar och andra måsten!


Kramar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar