H

H

onsdag 30 november 2011

Upptrappning mot jul...

Ja, nu börjar jag känna av att julen närmar sig, på både gott och ont. Mer att göra på jobbet blir det såklart, för er som inte vet så är jag kollega med Stig, Ulf, Jerry med fler på det välkända matkedjan. Även om jag är på en mindre butik så blir det mycket att göra i charken vid högtider och speciellt omkring jul och nyår!

Hemma vill man också hinna med mycket, men i år ska jag försöka lägga band på mig och inte göra allt för mycket. Jag bör ju inte äta något bakat eller julgotter (haha, det går säääkert bra), och vi ska inte vara hemma så mycket i jul så det är ingen förutom oss som kommer titta på vårt hem med "jul ögon". Men lite fint och mysigt vill man ju ha det:)....

I helgen ska Henke och jag åka på en mini weekend till Sundsvall:). Vi har gjort det vid andra advent i flera år, med undantag förra året då vi tyckte att lillprinsen var för liten. Sundsvall är en jätte fin stad som är mysigt pyntad vid jul och inte är det så mycket trängsel och människor heller:), alla butiker finns utan att vara så stora att man går vilse i dom och även om det troligtvis inte är snö där uppe i år så brukar staden verkligen kicka igång julstämmningen hos mig:).

Idag kommer det några bilder på årets finaste inköp! En lampa som jag spanat på läääänge från Biskopsgården, har på känn att det kommer bli en kär ägodel i många år framöver:).



En tung och stor pjäs i järn...


Originell upphängning, en lampa med vintage känsla
kräver en rostig kedja, det är en gammal kätting som
de band upp kossorna vid stillbordet, från vår ladugård
här på Hässelby...


Att lampan är rejält stor passar så bra här hos oss
där det är över tre meter i takhöjd...


Då den befintliga elkabeln var för kort så köpte jag tvinnad
textilklädd svart sladd från Gysinge byggnadsvård...


Vackra detaljer...


Fin lampa, då var det bara resten av köket kvar:)...


Hoppas Ni alla har börjat känna en smygande julkänsla, och att den så välkända julstressen håller sig borta!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar