H

H

tisdag 20 december 2011

Vinter!

Idag är jag ledig från jobbet och hemma med mitt "hjärtans gull":)! Har försökt att kombinera "måste bli färdig med allt inför jul!!" med "ska ta det lugnt nu sista lediga tiden innan jul". För en gångs skull måste jag säga att jag lyckats rätt bra, kanske inte med städ och plock, men att bara ta det lugnt, sitta å titta på vår fina gran och busa med Edvin:).

Jag läste några tips från ett städproffs, hon rekommenderade en snabbstädning innan jul och en storstädning när man sen "kastar ut" julen istället för att städa som en tok innan dopparedagen, mycket klok kvinna tycker jag!

Här hemma har vi fantastiskt fint vinterväder, även om temperaturen sakta börjar krypa uppåt igen, hoppas på någon minusgrad så att snön får stanna över julhelgen! På förmiddagen var Edvin och jag ute och busade i snön, min lilla "klump" till son föredrar dock att sitta som en propp i sin baby pulka och bli omkring körd. Så fort jag saktar av på farten brummar han missnöjt och visar med armen att det är framåt vi ska. Jag kan berätta att det är tungt att dra runt på en 15 kilos kille i snön!

Här kommer några bilder från vår förmiddag i snön:).





























































Nu hoppas jag hinna göra ett blogginlägg varje kväll innan jul, det finns ju så många bilder jag vill visa Er!
Efter jul ska jag ta mig i kragen och åka till stan för att köpa en dator, då ska det förhoppningsvis bli bättre fart på bloggen (och mig) igen!


Ut å njut i snön!!!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar