H

H

måndag 2 juli 2012

Sommar?

Juli... Sommar, sol, bad, sandaler och klänning, eller?... Nej, 2012 har inte bjudit på några stordåd när det gäller väder än så länge. Först en skruttig vinter, sen en vår som aldrig riktigt infann sig och nu en sommar som regnar och blåser bort. Idag skiner solen här hemma på Hässelby, men det blåser storm och det är ingen varm vind direkt. Det brukar ju vara rätt skönt att jobba i trädgården när det inte är allt för varmt, men idag är det för blåsigt för att det ska vara lustfyllt att göra något ute. Nu är jag ju dessutom hemma med lillprinsen så det blir inte mycker gjort i alla fall.




Akleja...



Doftshersmin...



Mina penseer, tror aldrig jag haft så fina och blommvilliga
vårblommor förut...



En riktig favorit, alunrot i lite "mysko" färger:). Här i nyanser av tegelrött, lila
och plommon.



Söta sommargräset harsvansgräs, är super mysig att
gosa lite med:).



Veranda rabatten börjar bli frodig och fin:).



En annan favorit som är så användbar och snygg, funkian! Jag har ett flertal olika
sorter, den här är snyggt limegrön med blågrå kanter.



Och här en mörkt gråblå variant, i år är bladen stora som elefantöron! (nåja, en liten
elefants öron kanske:)).



Vackra krolliljan...



Ett helt hav av krolliljor.)...



Och rundelrabatten som börjar bli trångbodd med perenner:)...



Idag är det en riktig måndag, känner mig trött och rätt så oengagerad till att ta tag i något göromål, blir nog en mys stund med lillprinsen i soffan framför filmen Car´s som Edvin är helt besatt av för tillfället!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar