H

H

onsdag 27 juni 2012

Härlig midsommar!

Sommarlov! Första terminen på utbildningen är avklarad! Jag gillar ju verkligen det jag pluggar till, men det har varit tufft stundtals med mycket nytt att ta in och lära sig och dessutom har lillprinsen varit mycket sjuk den här våren. Läge för några dagar i lugn takt med andra ord:). Tyvärr är jag ju dålig på det här med lugn takt, det är ju så MYCKET som man vill få gjort på de här sommarveckorna...

Vi spenderade hela misdommarhelgen i Hälsingland, Ljusdal och har haft en kanonhelg! Trevligt umgänge, god mat, skatt och lek (Edvin har trivts toppen då det fanns flera att trötta ut med lek i omgångar:)) och härligt väder! Tack Grete och Göran, Anna, Erik, Linnea och Robin för att vi fick komma till Er!

Ikväll kommer det massor av bilder från Ljusdal, och en hel del är från ett projekt som Grete och Göran tagit till sig, att varsamt renovera en liten gård, som är den mest orginella och charmiga samling hus jag skådat!




Vackra timrade hus...



Detaljer som skidor på väggen...



Och vackra snickerier finns precis överallt!



Att gårdens grundare var en konstnärlig prylsamlare går det inte att ta miste på!
Här ett gamalt vangshjul med en traktorsist i plåt bakom.



Jag är verkligen helt såld på ackra snickerier, och på
gården Ångsäter fanns det massor av vackert att titta på.



När man går runt och tittar blir man lätt mållös, för
maken till "recykeling" av gamla saker har jag aldrig sett!



Trots en salig röra av prylar så finner man fort en röd tråd i den vackra färgskalan
som går i gråblå toner med mörkt rött som accent.



Flera vackra gamla kvarnhjul, både i trä och sten, finns på gården...



Så många orginella och fina detaljer!


















Naturen som omger gården är i stil med något taget ur Ronja rövardotter...



En människa som smyckar sina hus på det här sättet har ju helt klart sinne för
det vackra!








Enorm kvarnsten med vackra lupiner kring sig och i bakgrunden skymtar vattnet...



Det finns mer fint att titta på:)!



En tripp till Järvsö maknad på Stenegården blev det också, och jag hamnade självklart
i visningsträdgården:). Här vackra rosen `Blanc double de Courbert´.



Citrongul iris.



Och så finaste fina:)! Vackra Anna och söta lillprinsen
i djupa samtal på en sten i midsommarkvälls solen:)!



Och bästa Erik med lillprinsen (Erik är förövrigt en av Eddes nya favoriter:))!



Hoppas Ni alla haft en härlig midsommar och att ni inte regnat och blåst bort de senaste dagarna!!!
Kolla in fina Ångsäter Gård på Gretes blogg som jag lagt upp blad mina bloggfavoriter!



Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar