H

H

måndag 28 januari 2013

Ständigt denna längtan...

Just nu känns det som om år 2013 kommer att bli ett riktigt bra och spännande år:)! Min utbildning är ju alltid spännande och intressant, ibland glömmer jag av hur glad jag faktiskt är för att jag fått chansen att gå just den här utbildningen som ju är en dröm! Jag är inne på min tredje termin och har bland annat spännande praktikveckor, en resa till England och massor av intressant undervisning att se fram mot:)! Sen har jag ännu mer spännande saker som händer i höst; men mer om det längre fram! 

Längtan till våren och växtsäsongen blir ju alltid lite svår för mig såhär på vintern, så fort det vänder och ljuset börjar komma tillbaka i sakta mak så vill min hjärna få till vår omedelbart! Jag drömmer om krokusar, narcisser och tulpaner, fast jag vet att det dröjer länge än...

Ikväll kommer därför en massa härliga vår och försommarbilder från sommaren 2012!



Näva



Tulpan `Black Hero`



Vita och svarta tulpaner, kirgislök och daggkåpa i pergolan.



Vackra vita löjtnadshjärta.



Fel leverans av tulpan, men såååå vacker ändå:).



En insekt med god smak:), mitt i pionfluffet:).



Så vackra och så lättodlade! Aklejan.



Älskade lilla humla! Kalasar på en kirgislök.



Klematis


Å vad jag vill att pionen ska blomma NU!



Tulpan i närbild.



Tulpanen Angelique som på nära håll liknar en pion.



Ännu en fel leverans av tulpanlök som ändå blev lyckad, men någon
`Spring Green`är det inte.



Här är `Spring Green`en favorit hos mig:).



Och tillsist en svart papegojtulpan i knopp.



Hoppas Ni fått lite vår feeling i januarimörkret:)!



Kramar!

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir av alla dessa fina färger! :D Såå vackra blommor :)

    SvaraRadera