H

H

söndag 5 maj 2013

Första helgen i maj!

Jag älskar maj! Det är nu allt börjar, grönskan, ljuset, alla kvällar med pyssel i stallet och trädgården utan att behöva ha skoteroverall på sig :). Jag önskar alltid att maj var tre månader istället för en, men tyvärr är underbart ofta för kort så nu är det bara att passa på och njuta!

Vi har haft en skön helg, Edvin har varit med morfar i skogen och dessutom haft tacoafton med sin mormor, morfar och morbror. En mycket nöjd, sprallig och glad kille kom hem idag efter ett dygn med mina päron :)! Henke och jag hade besök av vänner igår, vi grillade, pratade, skrattade och hade det oförskämt bra! Tack bästa E och F för en supertrevlig kväll :)! 



Liten kille blir hämtad av morfar med skogstraktor och kärra på lördagsmorgonen :).



En kul grej, vi har fixat arbetsbyxor till Henkes och
min pappa med tryck, Henke och jag köpte också ett
varsitt par och självklart även brallor till lillprinsen :)!



Bästa kompisar . En mycket nöjd grabb vid ratten :)!



Vår i köket...



Porslinshyacint...



Vitsippor...



Scilla...











Söt viol...



Pelargonerna börjar vakna upp från sin förvaring i källaren och blommar fint...



Salen...



Salen...



En blivande citron?! :)

Vi hann också med ett litet projekt ute i trädgården igår, mer om det och bilder senare i veckan. Idag har vi varit till vår kompis Eva och hennes familj på buffelsläpp! De har nämligen startat upp verksamhet med mejeritillverkning av fjällko och buffelmjölk. Häftigt tycker jag!! Älskar när människor vågar satsa på sina drömmar och de har gjort detta med bravur :)! Inspirerande för mig då jag har funderingar över vad jag ska hitta på efter utbildningen i framtiden...
Som sagt, idag fick bufflarna komma ut i sommarhagen efter den långa vintern och de var glada och busiga :). Tyvärr glömde jag att ta kort, men jag har lånat några av min kompis Anna som också var där med sin familj.















Efter släppet njöt vi av härlig buffelglass (Edvin kommer tjata om den glassen i flera veckor :)) och handlade med oss några smarriga ostar hem. Om Ni har möjlighet MÅSTE ni besöka Ängsholmens gårdsmejeri , mer finns att läsa på deras hemsida.

Nu väntar en ny vecka, hoppas Ni haft en bra helg!


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar