H

H

onsdag 1 maj 2013

God kväll!

Det var inte igår som jag skrev ett inlägg här, men ni har väl inte missat att jag också bloggar här ??? Hoppas ni går in och kollar vad min klass har för sig på utbildningen :).

Nu har äntligen våren kommit! Kanske inte med starkt besked, mer med en blygsam sävlighet, men nu är den ändå här :). Igår brann den årliga kasen, så kul det börjar bli nu när Edvin orkar vara med på kvällen och mysigt var det med värmande eld och korvgrillning :). Idag hade drömmen varit att få pyssla i trädgården, men istället blev en del måsten gjorda, inte dumt det heller.

Här kommer några bilder från vår trädgård just nu...



Älskade penseé! Tålig och vacker!



I år blev det lite mer färg i gjutjärnsurnorna, orangea penseér och blå pärlhyacint.



En av mina tidiga vårfavoriter, porslinshyacinten!
Här hemma växer den villigt i gräsmattan.



Härliga krispiga tulpanblad, det lovar gott!



Min tappra julros, en julblomma som blev utsatt i rundelrabatten för många
år sedan. Nu vet jag att den har helt fel läge och jord. Varje år kommer något
ynka blad och två till tre blommor, men så vacker på nära håll!



Men vad är då detta? Jo ett av mina inpulsprojekt som ni kommer att få se
mer av på bloggen den här säsongen :)...



Måste avsluta med en bild på våra tre sötnosar :)!




Tård, Gösta och Astrid!



Ha nu en riktigt bra kväll!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar