H

H

lördag 24 augusti 2013

Lördagsmorgon...

I morse när vi vaknade var det dimma ute, eller som Edvin säger; "Mamma, det dammar ute" :). Jag tog kameran för att ta några kort i trädgården vid sju tiden...



Nya uteplatsen...



Den mörka flikbladiga flädern som helt frös ned i vintras har nu växt på sig bra....



Fåtöljerna under lindarna...



Daggiga spindelväven på bolltisteln...



Pergolan i morgondis...



Som en vit vägg ut mot åkrarna...



Måbärshäcken som jag satt i höstas har jag hunnit klippa några gånger nu
och den börjar bli tät och fin...



Det ska förhoppningsvis i höst bli ytterligare en häck
och tillsammans kommer de att rama in fruktträden
bakom pergolan...



Jag gillar att pergolan inte är helt överväxt, vill gärna
se stommen som jag tycker blev så bra...



Tanken var ju att den skulle bli täckt med grönska, men jag gillar den bäst såhär :)...



Massor av frukt...



En växt alla måste ha! Passar i både den klassiska trädgården och den moderna
planteringen tycker jag ;). Actea Simplex "Brunette", höstsilverax...



De mörkt lilabruna bladen är nästan metalliska i sin lyster och blommorna kommer
sen som svävande vita ljus över busken och doftar smultron. Mina plantor
är fortfarande små men jag hoppas att de ska trivas och ta plats i pergolan :)...



Mina vita stjärnflockor blommar fortfarande fint, den rena arten är slut för
länge sen. Tyvärr är det en liten gallmygga som ställer till stort problem på
just dessa plantor nu i Sverige, och mina plantor är också angripna av marodören... 



Sällskap av fina Gösta :)...



Vackert!



Hagen...



Rundeln har antagit sin lite "brända ton" som den får på sensommaren/hösten...



Till och med ett risigt hönshus kan bli vackert i morgondiset :)... 



Kärleksörten är så vacker hela säsongen, en riktig kanonväxt!...



Knappast praktisk, många skulle säga ful, men jag älskar att fota den
gamla grinden...



Om du förstorar upp bilden ser du det vackra spindelnätet :)...







Många spindlar bor det här :)...



Hagen...



Klarblå himmel, det blir en vacker sensommardag!!



Edvin är fortfarande sjuk, men sådär på gränsen så han vill mer än vad han orkar hela tiden ;)... Dessutom brås han på oss och vill inte sitta inne i huset, så nu blir det en dos alvedon, sen bäddar vi upp soffan ute och myser där en stund ;)...


Trevlig helg alla härliga!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar