H

H

söndag 18 augusti 2013

Mörkrets intåg...

Nu hinner jag inte lägre ut för att pyssla i trädgården på kvällarna efter lillprinsen somnat, det är helt enkelt för mörkt ute... 

Ännu en vecka har sprungit iväg! Igår kväll var vi på en kräftskiva hos vänner och det verkligen en supertrevlig kväll!! Idag har tempot varit ganska lågt ;), en sväng i skogen med fikakorg och ögonen inställda på kantarellgult har vi haft. Så mysigt att kunna gå i skogen i någon timme med Edvin för att prata om allt mellan himmel och jord (idag var det kottar, skalbaggar, blåbär och konstiga svampar vi pratade om ;)), tänk att vår lilla kille börjar bli så stor! 



Aklejans frökapslar i solens sista strålar...



Mina brungula stora glasflaskor...



Min trädgård är mycket fattig på blomster den här tiden på året, då får man
istället njuta av vackra blad, såsom hos Hostan...



Hostor finns i oändligt många sorter...



Även en helt vanlig grön sort pryder sin plats...



Den stålgrå daggfunkian bara måste man ha i sin trädgård!...



Gula åkrar...



Utan alla våra stora träd skulle vi helt enkelt bo
på en åker :)...



Fluffiga moln och slitet tak.



Nej nu ska jag gå och lägga mig, imorgon blir en lång men rolig dag då vi ska på studiebesök till Hasselfors jordfabrik i Örebro och därefter till Kumla för att kolla in deras vackra parker :)!



Sov gott alla härliga bloggläsare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar