H

H

lördag 28 augusti 2010

Drömkåken

I September 2005 köpte vi Hässelby. Vi hade tidigare bott i en hyreslägenhet några år, den var på 60 kvadratmeter och nu hade vi plötsligt 260 kvadratmeter att bo på! Hässelby är granngården till min mamma och pappa, så jag hade varit där en hel del när jag var yngre, och kände starkt för huset. När vi tog över hade det stått tomt några år, och framförallt trädgården hade tagits över av all växtlighet. Det första vi gjorde var därför att börja rensa ute, baksidan liknade en åker, framsidan med rundel och grusväg fanns det inte mycket kvar av, det gick inte att urskilja vad som skulle vara grus eller gräs. Hallonbuskar hade tagit över en stor del av baksidan och sly hade växt upp och skymde fönstren runt huset.
Baksidan
Baksidan huset

Vi körde bort flera lastbilslass med sly, gräs och skräp. De senaste fem åren har vi jobbat på att få trädgården att se ut som en trädgård! När vi flyttade till gården kunde jag i stort sett ingenting om trädgårdsskötsel, men mitt intresse för växter har väckts till liv här. Jag har många planer och drömmar för utemiljön, men vi tar en liten bit i taget!

framsidan



Rundelrabatten i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar