H

H

lördag 28 augusti 2010

Härligt väder!

Idag har vi riktigt härligt väder här i Harbo. Henrik har åkt med min pappa på en skogsmässa, så jag och Edvin har varit själva hemma, och då blir det ju som bekant inte mycket gjort! Jag har en "att göra lista" med fler punkter än vad året har dagar, men sen vi fick barn så får man snällt sakta ner på tempot!
Det blir mycket trädgårsbilder nu, men det är ju säsong för det, och här kommer lite "före och efter" bilder på den första delen av trädgården som jag tog mig an för fem år sedan, rundelrabatten.
Rundelrabatten september 2005...

...våren 2006 efter första stora rensningen...

...det tar sig! juni 2008...

...Och sommaren 2010!


I rabatten växer bland annat bondpioner, doftpioner, kärleksört, stjärnflocka, liljor, jättedaggkåpa, akleja, och smultron.
Imorgon ska jag lägga ut lite bilder på ett av mina galna projekt, pergolan!
Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar