H

H

torsdag 14 juni 2012

Som att sticka hål på en ballong...

Så kändes det idag, som att någon eller något stack hål på mig, och att jag hållit andan allt för länge. Idag har vi haft sista provet för terminer på lignoser, och jag tror jag får godkänt, vilket känns fantastiskt bra med tanke på att jag knappt hunnit plugga något alls...
Söta lillprinsen har nämligen varit sjuk, igen! Han svullnade upp i sitt ansikte för drygt en vecka sedan och har sedan fått samma symptom på flera stället. Jag blir ju så OROLIG! Två gånger har vi varit in till barnakuten på Akademiska, men de vet fortfarande inte riktigt vad det är. En kur med antibiotika har han fått men det visade inget resultat, nu äter han cortison och tavegyl, för det är troligtvis överkänslighet mot myggbett som ställer till det:(...


Sist jag skrev så skulle vi iväg till Brunmåla hästklinik med fina Ikaros, tyvärr visade det sig att mina misstankar redan från början stämde, han har en åkomma i ryggen som heter "kissing spines". Kort förklarat så ligger tre stycken kotor och nöter mot varandra och därför funkar inte ridningen. Han har fått behandling mellan kotorna men framtiden ser minst sagt mörk ut... Snacka om att ens hjärta brister:(!

Om man får vara lite hoppfull så ser Ella mycket bättre ut sen sin sparkskada, hon är ohalt och rör sig fint, hoppas, HOPPAS att allt inne i knäleden är okej!!!


Efter gårdagskvällen som vi spenderade på akuten så var jag något sliten idag inför provet, därav känslan av att all luft gick ur efter den här skoldagen! Imorgonkväll ska jag ta ett glas vin och klappa mig själv på huvudet, för jag är faktiskt glatt överaskad och väldigt nöjd att jag klarat den första terminen på utbildningen! Dessutom känner jag äntligen att jag hittat rätt när det gäller val av utbildning och det är otroligt skönt:)!


Ikväll kommer några färska bilder från rundelrabatten just nu;



Frodigt...



Aklejorna börjar blomma nu, här en frösådd `Nora Barlow`.



Älskar alla typer av aklejor!



Den här mörka enkla aklejan är så fin till den rosa pionen. I rundelrabatten får
aklejorna sprida sig lite som de vill, gillar att de är "spontana" växter:).



Den rosa bondpionen vars blommor blir ljusare för var dag som går.



Här är den ljust rosa pionen när den nyss slagit ut.



Den mörkt rosa bondpionen som finns på flera ställen i trädgården.



Och tillsist en hatad rackare, som ändå kan vara
rätt vacker i skymningens motljus:).



Och med en vindpusts hjälp så har vi fått några hundra
nya plantor att vara arga över:)...



Hoppas att Ni alla hinner njuta av försommaren och att ni ser fram mot en ledig helg:)!





Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar