H

H

måndag 4 juni 2012

Hur tänkte jag nu?!

Regn och rusk hela helgen, läge för att kura inomhus, eller...?

Nej för sjutton, det är mycket roligare att komma på tokiga idéer och vara galet impulsiv:)! Så blev det i alla fall här i helgen då pappa ställde upp som kombinerad barnvakt och grävmaskinist. Det är nämligen så att morfar är det bästa Edvin vet, och att få åka "brum brum" i någon form med honom toppar allt:), så när det var regnigt och tråkigt väder ute så fick lillprinsen åka grävmaskin med "mofa" som underhållning. Pappa började med att på ett mycket originellt vis fälla en björk i vår hage med grävmaskinens skopa (han är lite tokig) och sen fortsatte han att gräva bort den enorma stubben från almen vi fällde nyligen. Och så börjar det snurra i min skalle, jag lägger mig i, och nu är det över 30 m2 uppgrävt för blivande busk och perennplantering:)!

Jag går ju en utbildning där man får lära sig vikten av att planera FÖRST och SEN anlägga i trädgården, men jag har tydligen inte lärt mig något ännu:)!




Edvin är med och skapar sin första rabatt:).



Vad jag ska plantera i nya rabatten återstår att se...
Jag måste också visa några bilder från en av veranda rabattens skönheter just nu...



En svart pion?! Nej men en superfin tulpan som väver sig in i pionbusken. Så snyggt med den
rödbladiga flädern `Black Beauty´ i bakgrunden.




En fylld skönhet som jag satt förra hösten och inte kan komma ihåg på rak arm vad den heter...



Nu väntar en hektisk vecka, hoppas Ni alla känner att ni hinner med allt denna stressiga tid på året!




Kramar!

2 kommentarer:

  1. Malin Ekström5 juni 2012 kl. 22:17

    Åh vilka fina tulpaner :) Riktigt snygg färg! Jag längtar tills man får en egen trädgård, som jag hoppas att du kan fixa till ;) Om några år :P hehe

    SvaraRadera
  2. Självkart vill jag fixa i din framtida trädgård Malin:)! Ett tips; skaffa inte en lika stor som mig bara:), hihi!

    SvaraRadera