H

H

lördag 8 juni 2013

England!

Äntligen en stund till att skriva ett inlägg :)! Och som vanligt, ju färre inlägg på bloggen desto mer som pågår i livet... Känns som att jag ständigt beklagar mig över tidsbris nu för tiden men det är en vara som vi ofta lider brist på här hemma ;). 

Förra veckan var klassen iväg på vår efterlängtade Englandsresa, och den var som en bal på slottet, alldeles underbar!!! Jag kom hem med miljoner intryck, tusen påbörjade idéer i huvudet och 2300 bilder i kameran!  Jag kan notera att det är 2300 bilder efter att jag kastat de sämsta pixen...

Jag vet knappt hur jag ska kunna dela med mig av den här härliga resan till Er som läser bloggen, det är svårt att välja bilder :). Jag börjar helt enkelt med bilder från den första trädgården vi besökte och fortsätter visa bilder framöver...

Scotney Castle

Vårt första besök tisdagen den 28/5 var det vackra slottet Scotney Casle som är kända för sina magnifika rhododendron och azalea planteringar. Slottet har anor från medeltiden men dagens utseende kommer från 1800-talets romantiska våg.












Underbara Rhododendron!



En nästan overklig azalea i blom...



Som en jättelik rosa sockervadd :)!











Det vackra "lilla" huset med en ruin längst ner i trädgården...























Vackert olvon...















































Jag säger bara... Det kommer mera :)!



God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar