H

H

torsdag 2 februari 2012

Yellow!

Ja nu är det vinter, vare sig man vill eller inte! Kallt har det blivit och lite snö ligger på marken, det är vackert med snö, men jag längtar ändå till våren....

Här inne i huset försöker vi att trotsa årstiden och fixa lite vårkänsla redan nu, och jag är som många andra "suckers" och faller för de nya trenderna, för ingen har väl missat att det är färgen gult som gäller nu? Jag har alltid gillat gult i en pastellig ton, men nu har jag börjat samla på mig prylar och textilier i mer starka och jordiga toner i gult, brunt och koppar. Det hade jag inte trott jag skulle gilla för några år sen... Men man börjar väl bli gammal:), haha!



Kökssoffan i nya kläder:), kuddfodral från nya favvisen H&M home.


Svenska färgerna gult och blått tillsammans med vitt och fint linne....


Gult är.... rätt fint tycker jag:).


Snyggt naturtryck av en snäll och stillsam bagge:)...



Riktigt fina kuddfodral i linne med blå rand till finfint pris:)...


Ljust gul orkidé med rosa mitt...


Fatet vid spisen med oljor och kryddor har jag haft i flera år och det kommer
från Mateus...


Ljus stakar i gult glas från ikea i förgrunden, pergolan i bakgrunden...


Även lillprinsen blir påverkad av "trenderna":). Snygga små bilar.


Jag har åkt på en riktig dunderförkylning, ont i hals och huvud, hostar och snorar:(, inte kul! Edvin är också lite förkyld, men än så länge klarar han sig bättre än mammsen... Tråkigt men sånt man får räkna med.

 Ni kanske undrar hur det går med hästarna? Jag måste ärligt säga att det är på halvfart just nu, sen mitten på december, när det frös till och blev halt ute så har jag inte förmått mig att göra särskilt mycket jobb med dom, jag har inte tillgång till ridhus på nära håll och det försvårar ju allt så mycket den här årstiden... Hoppas på en mental spark "in the butt" snarast:)!

Hoppas Ni alla där ute slipper alla baciller som är i omlopp just nu!


Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar