H

H

torsdag 31 maj 2012

Högt och lågt...

Om någon skulle fråga mig om råd idag om hästar skulle mitt svar vara; köp aldrig en häst! Det är så klart underbart med djur i allmänhet och hästar i synnerhet, men de kan också innebära en hel del bekymmer för både hjärnan och hjärtat...

Nästa vecka ska jag återigen till klinik med min valack Ikaros, efter att han blev behandlad i höstas i sitt kors så har jag nu satt igång honom lugnt och försiktigt under hela våren, tyvärr går det fortfarande inte att sitta på honom och jag börjar tappa tron på att det någonsin kommer att funka:(... I helgen körde vi unghästarna till sommarbete och det har (peppar, peppar) gått bra, men tyvärr blev det problem här hemma istället.

Igår upptäckte vi att Ella blivit sparkad i hagen av Zephyr. De bråkar ju inte normalt sätt men är extra tjuriga nu när deras "ungar har försvunnit". Sparken tog olyckligt nog på Ellas bak knä som var rejält svullet igår kväll och hon kunde knappt gå. Orolig som attans ringde jag till veterinären, för jag befarade att knät gått ur led eller att det var en krosskada, och då finns inget att göra. Veterinären konstaterade som tur var att inget av de ovanstående skett, men hon kan ha fått en spricka i knäskålen:(. Nu får hon medicin och vi får avvakta och se om hon blir bättre.

Ååååå jag blir så trött och ledsen:(!

Men vi har ju haft en höjdare sen sista inlägget också. i helgen var vi på min barndomsvän och hennes killes bröllop! Det var en underbar dag med det finaste brudparet och små tärnor jag någonsin sett, trevligt sällskap och gamla bekantskaper, supergod mat och en underbar tårta:), en riktig höjdardag med andra ord! Grattis Emma och Emil!!!!

I helgen blommade också alla äppelträden här hemma för fullt, underbart är kort, på några dagar så är det härliga floret över, men underbart vackert är det!






En rosa blomma i en rosa solnedgång, kan det bli bättre:)?



Ett av de gamla knotiga träden...










Älskar mina trassliga tuffsiga traskronor:).



Hoppas Ni alla hinner njuta av försommaren där ute, idag regnar det, men det hindrar inte mig, jag njuter i grönskan ändå, men istället för sandaler och linne har jag regnjacka och kängor:).



Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar