H

H

tisdag 15 november 2011

Host host...

Men jag blir tokig! Är så trött på att vara förkyld! Det känns som vi har haft nog av höstbaciller här hemma nu, jag tror att det är tredje gången jag är hemma och "vabbar" nu, och då har jag ju bara jobbat sen första september... Att vara hemma med liten sjukling och själv vara krasslig är ju heller inte så kul, eller vilsamt.

Nej nu ska jag sluta gnälla, och inse att det tar den tid det tar innan vi är friska här hemma...

Idag kommer några bilder från en av Edvins och mina promenader hemma på gården. När jag har kameran med mig kan motiven vara i princip vad som helst, allt från växter till grävskopor:). Det rostiga, nötta, felplacerade och "fula" (tro mig, vi har mängder med dessa saker på gården) är ofta det roligaste att försöka fånga i en bra bild...


Höstig trädgård och hage i motljus...


Vackert fotskraps galler i gjutjärn från Gysinge byggnadsvård.


Vackra snöbär...


Massor av snöbär...


De färgstarka löven är som små lampor på marken...


Bortglömd grävskopa i en grushög kan också bli fin på bild.


Rostig "tand".


En höstfin blad rosett i grushögen...


Hatad, speciellt när de sitter mängder av karborrar i hästarnas
manar och svansar! Men de är också vackra på nära håll.


Nu ska jag lägga mig på soffan med en kopp te, igen...



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar