H

H

söndag 27 november 2011

Så mycket roligt!

De senaste dagarna har jag varit riktigt bortskämd med en massa roligheter:)! Det började i torsdags med att jag och Emma var på pysselkurs på fina butiken Papper i Uppsala, som jag fick av Emma i födelsedags present. Inspirerande och kul kväll med en hel del shopping också, det är inte så ofta jag har "barnledigt" och hinner kolla in några affärer på stan:).

På fredagan var det dax för att på traditionellt sätt få fart på julstämningen, för varje år helgen den första advent är det ju Globen och Stockholm international horseshow som gäller!!! Fina hästar, massa prylar och en heldag med hästar! Me like!!! Och så det bästa, Kyra Kyrklund, hon är bara bäst!

Igår intog jag stallet fylld med inspiration på förmiddagen. På eftermiddagen bar det iväg till supertrevliga Maria och finaste butiken Biskopsgården! Mina fina fynd får ni se i veckan som kommer:). Kvällen spenderade Henke, lillprinsen och jag hos bästa E och F och där fixade vi mat tillsammans och hade det bra:)!

Den här dagen har inte heller varit tokig, trots riktigt busväder har vi haft det bra, tagit det lite lugnt och pysslat här hemma. Jag har tagit några bilder ikväll och de kommer här...



Ny stor vit stjärna från Lagerhaus...



Min vita ljusstake...



Härliga julkulor, men inget rött så långt ögat kan nå här hemma:)...


Årets adventsljusstake skulle vara av vita blockljus, men då de var slut
på stora varuhuset så tänkte jag om och det blev grålila ljus med
lingonkransar och torkad hortensia på brickan istället...


Nu blir det film mys och glögg här hemma:), hoppas ni alla där ute har en skön, stressfri och mysig första advent!


Kramar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar