H

H

söndag 18 mars 2012

Kemi...

Att jag skulle säga att kemi faktiskt kan vara intressant trodde jag aldrig, men när kemin ingår i näringsläran för växter så är det faktiskt kul, men också svårt och tröttande för knoppen! I helgen hade jag behövt sitta å plugga hur mycket som helst, men nu är det söndag kväll och jag har knappt öppnat böckerna... Vi har hem studiedag på tisdag, men då har jag sagt ifrån dagis för Edvin, för är det något som är lite svårt och tråkigt mitt i allt det här härliga pluggandet så är det att min tid med lillprinsen drastiskt har minskat:(. Så på tisdag blir det lite plugg blandat med lek å bus, får väl se hur det går:)!

I går var vi in till Uppsala på en "titta på saker till huset" runda, å med saker menar jag färg, tapeter och golv till övervåningen. Sådana här saker behöver man ofta åka å kolla på flera gånger, men vi lyckas ju nästan aldrig ta oss iväg hemifrån från all renovering som ska göras, så det gäller att kunna ta snabba beslut... Vi hittade en super snygg tapet som skulle passa i vårt blivande dressingroom, sen funderar jag på om vi ska ha en tapet som fondvägg i blivande sovrummet. Det är ju inte direkt dax att sätta upp tapeter ännu, men att planera skadar aldrig:)!



Den här tapeten kommer från Designers Guild och är i en vacker "smutsig"
grönblå turkos nyans (syns inte så bra på bilden dock). Den sitter som fondvägg
hemma hos mammsen å pappsen och jag tycker den är såååå fin!



Så snyggt med den matta färgen och de lite blanka
rosorna. Men jag vill ju inte köpa precis samma tapet
som sitter i barndomshemmet, men skulle kunna
tänka mig något liknande...



Här hemma är det pensionärs varning varje kväll, sover senast klockan tio:)! Så nu är det bums i säng!



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar