H

H

tisdag 1 maj 2012

Härlig långhelg!

Här hemma har vi varit lediga i dagarna fyra, vilket var välbehövligt:). Som min mamma påpekade härom dagen så har inläggen på senaste tiden mest handlat om att jag haft för mycket att göra. Det har jag ständigt och jämnt men nu ska jag försöka att inte mala på om detta tillstånd på bloggen:)!

Från fredags kväll till nu har jag varit mest utomhus, vi har fått massor gjort i trädgården, planterat häck, beskurit rosorna, rensat rabatter, krattat bort all mossa (minst 2 ton tror jag!) i pergolan, lagt ut hästgödsel och kompost på rabatterna och vandrat runt å smidit planer inför framtiden:)... Dessutom har vi hunnit med att snickra på övervåningen, busat och njutit av tid med lillprinsen(!), pysslat med hästarna och varit på middag hos goda vänner:). När man är en lätt hyperaktiv människa som jag är det bra att skriva ned vad man hunnit med på en helg för att läsa detta och kunna känna sig nöjd med vad man åstadkommit:).

Vad jag inte hinner med? Jo att plugga och hålla husets insida i schack har väl gått sisådär...

Ikväll kommer några bilder från trädgården...



Min gamla järn "urna" med vårblomster. Ser rätt tunt ut nu men jag hoppas på
att det ska växa på sig snabbt!



Mini penseér i en härligt orange färg och mörkt violett
i bakgrunden.



Fina vita pärlhyacinter som ska få flytta ut i rabatten när de blommat över...



Ny kompis i trädgården, en fin groda som också är
en regnmätare:).



Vacker! Julrosen blommar för första gången...



Här hemma är det ett hav av scilla just nu:).



En rätt anonym blomma, men mängden i den klara
blå färgen är så härlig!



Nyplanterad måbärshäck! Träningsvärk efter allt grävande!



Häcken är svängd och vitsen med den är att skapa
olika rum i trädgården...



Det grönskar i pergolan!



Hoppas Ni alla haft en härlig vårig helg i solen!!!



Kramar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar