H

H

fredag 25 maj 2012

Härliga fredag!

Dagen har spenderats i lignosernas tecken, och visst, det är tufft! 30 stycken nya sorter att lära sig (all fakta, latinskt namn och kännetecken på växten) och prov på onsdag. Men f** vad det är härligt! Att få lära sig något som man är intresserad av och att spendera dagen på växtvandring genom Enköpings parker i solskenet:), som jag sa, härligt:)!

Imorgon väntar andra roligheter, för då ska vi på bröllop:)! Edvin (som fortfarande är full med prickar)får vara hos mormor och morfar och Henke och jag åker till Vittinge för att fira att E och E gör slag i saken och gifter sig:).

Fullt upp som vanligt alltså! Ikväll kommer några bilder på vår egna lilla tulpanfestival här i Hässelby:)...









Snygg ny bekantskap som jag också sett i Enköpings parker denna vår...









Som en pion, eller hur?... Härligt fluffig rosa tulpan...



Spring green i knopp...



Pergolan i härlig vårgrönska!



Black parrot som jag precis lärt mig inte är en långlivad sort,
den återkommer oftast inte, men mina "svarta gojjor" är inne
på fjärde säsongen nu och blir bara fler:)...



En Favorit!



Spring green? Jag köpte två påsar med löken i höstas och
planterade, en av påsarna är definitivt inte rätt sort och den andra påsens
lökar ser ut så här, jag är tveksam till att denna stämmer...



Här är mina så kallade Spring green tulpaner, ibland blir det
inte som man tänkt sig, men har inte hjärta att gräva upp den
här då den ju är riktigt vacker!



Och så lite bladfägring för att väga upp i denna
tulpanfrossa:)!



Imorgon fyller min Henke år, grattis älsklig!!!!!!!!!!!!
Trevlig helg och pingst önskar jag Er alla!



Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar