H

H

torsdag 24 maj 2012

Tulpanfeber!

Jag hade ju bestämt mig för att inte tjata om min ständiga tidsbrist här på bloggen, men det är svårt för tillfället att låta bli då det mesta just nu kretsar kring just tiden som aldrig räcker till!
 Men trots tidsbristen är det en otroligt härlig och kul tid just nu! I trädgården sker något nytt varje dag och i plugget lika så. I tisdags var hela klassen i Stockholm på tulpanfestival:), och jisses så mycket tulpaner det fanns i storstan! Vi höll till i Kungsträdgården där vi fick guidad tur och sen var vi också på två bra föreläsningar. Som ni kanske förstår är det massor av tulpaner i mitt huvud just nu:), och här kommer några bilder från tisdagen...


Snygga kombinationer...



Fina sorter...



Och en hel del "jag vill ha" känslor:)!



Inte några färger för min trädgård, men otroligt fint ändå!



En ny favorit! Tyvärr inte någon bra bild, men jag föll för den här
lilagrå enkla tulpanen, den skulle passa perfekt i mina rabatter!



Som en stor påse karameller:)!



Fyllda skönheter...



Och sorter som mer påminner om pioner än om tulpaner.



På hemmafronten är läget sådär, Edvin har vattkoppor:(. Vi tror (och hoppas) att det värsta är över och glädjer oss åt att vi slipper åtminstone den här sjukdomen framöver!

Hoppas kunna visa bilder från trädgården och mina egna tulpaner i morgon!



Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar