H

H

onsdag 12 september 2012

7 år...

Den första september hade vi bott här på Hässelby i 7 år! Tänk vad fort tiden går, och samtidigt känns det på något sätt som vi alltid bott här. Dagar då "glaset är halvtomt" så ser vi hur mycket som ska göras och allt vi har "kvar" att renovera. Dagar då "glaset är halvfullt" och man ser på gården med snälla ögon så kan jag tycka att vi hunnit med otroligt mycket då vi gör allt själva med hjälp av våra pappor och då vi hela tiden jobbar och har alla göromål som vanligt vid sidan av. Hur som helst så känner jag verkligen att jag kommer hem när jag svänger in på vår uppfart, det är vår plats på jorden:)...
 
Jag ligger fortfarande däckad här hemma, åkte till skolan igår med efter tre timmar var jag tvungen att åka hem, då hade febern kommit tillbaka och jag fick sådan otrolig huvudvärk, de 7,5 milen hem i bilen kändes som tortyr:(. Att jag aldrig lär mig! Är expert på att dra igång för tidigt när jag är sjuk.
Pågrund av den här förbannade luftvägs infektionen har jag missat halva beskäringskursen, kommer missa en viktig dag med lignoser i morgon och troligtvis även tentamen och avslutningen på sommarblomskursen på fredag:(. Kommer bli jätte tufft att ta igen då det är full fart med nya kurser från nästa vecka...

Idag kommer en bild på framsidan av huset, (För dig Isabelle!) det är inte färdigt med renoveringen, men ger en blick över hur det ser ut just nu. Lägger också in en bild från september 2005, där ni kan se vad vi såg när vi köpte Hässelby, lite "före och efterbilder" hjälper alltid tankegången att se glaset halvfullt på traven:)... 




Huset 2005, och allt ogräs!




Huset i sin nya kostym! Kommer bli fint när det är färdigt:).



Jahapp, jag återgår väl till att ligga och vänta på friskare tider...




Kramar!

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad snyggt det kommer bli när det är klart! :D

    Hoppas det inte blir allt för jobbigt med skolan :)

    SvaraRadera
  2. Oj shit vilken skillnad, vad fint det blivit! Verkligen bra jobbat :) /Isabelle

    SvaraRadera