H

H

måndag 10 september 2012

Gimme, gimme, gimme a day in the garden!

Idag har jag varit till läkaren och fick penicillin och två sorters hostmedicin med mig hem så nu hoppas jag på resultat! Idag har jag gått en sväng i trädgården för att kolla läget, och det är väl allt annat än bra... Vildvuxet och risigt, nu skulle jag verkligen behöva en eller två dagar då jag helt kunde ägna mig åt just trädgården, men det lär ju inte hända på ett tag...
 
Här kommer några bilder från rundan...
 
 
 
 
Nu är hösten nära, åkrarna är tröskade, upprivna och sådda. Ett hav av silvrigt
grått och brunt breder nu ut sig...
 
 
 
Krolliljans fröställning är en återkommande favorit att fotografera...
 
 
 
Andra växter har missuppfattat det hela och tror att
det är försommar, som den här knoppiga bergklinten...
 
 
 
Eller som den här ensamma vita klematisblomman...
 
 
 
Vildvinet börjar så smått ändra sin skrud till höstens eldiga toner...
 
 
 
Vildvinet klär in baksidan på huset...
 
 
 


Här är två bilder från "barnkammaren". I våra två pallkragar har jag
fyllt på med fröställningar från jättedaggkåpa och kirgislök,
hoppas på spirande småttingar nästa sommar...
 
 
 
Kruka med lime och silver...
 
 
 
Trampsten i betong...
 
 
 
Vi får drivor av ekollon, men visst är de vackra med sina små "hattar"...
 
 
 
Parken på husets norrsida, här får naturen (och i det här fallet kirskålen) göra
som den vill. Men visst finns det drömmar, och de stavas woodland:)!
 
 
 
Uppradade plantor. Ikväll grävde jag upp två plantor med kärleksört i veranda-
rabatten och delade upp i mindre plantor. De får följa med till skolan och
kanske få nya trädgårdar att flytta till?
 
 
 
Imorgon blir det skolan igen, hoppas luftrören pallar, och hoppas också att mina klasskamrater står ut med mitt hostande!
 
 
 
Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar