H

H

söndag 30 januari 2011

Vårkänslor!

Ute är det härligt väder! Runt nollan och solsken, och det är så klart härligt, men lite farligt också... För när det är sådant här väder så börjar genast min hjärna att signalera "nu är det vår"! I skallen snurrar tankar på rabatter, lökväxter, härliga uteritter på solvarma och upptinade vägar, och det är bara januari fortfarande och mycket vinter kvar innan det äntligen blir vår...

Idag har jag varit upp med Ikaros till ridhuset på förmiddagen, han såg ut att tänka "måste vi gå in"  i solskenet, men väl där inne gillade han fästet under hovarna:). Jag har ju övat på att lasta och lasta ur honom själv några gånger, för att kunna åka ensam på träningarna med honom, och idag så gick allt hur bra och smidigt som helst, övning ger resultat!

Jag skulle vilja lägga in några bilder från träningarna med Ikaros, men då jag inte har någon fotograf på sidan om så blir det svårt. Men bilder kommer längre fram, det ska jag fixa till:)! Inte hade jag något roligt projekt att lägga ut bilder på heller, det är lugnt på den fronten för tillfället, så jag tog några blandade bilder här hemma, här kommer dom...



Glaslock


Gammal spegel...


Orkide


En bricka på högkant.



Härligt fattigmans silver!



Gammal ljusstake.



Min fina "fågelbur":). Snart ska jag fylla
den med vårlökar:)!



Grönt är skönt!


Lock på tekanna, med mig och kameran
i bild:).





Igår var jag hos min mormor i Uppsala och hjälpte henne att städa och piffa till hennes lägenhet inför försäljning, med mig hem fick jag en låda med gammalt porslin, skräp för vissa, guldgruva för mig:). Nu ska jag gå och packa upp porslinet och diska alla tallrikar, får se om det kommer några bilder på fyndet imorgon:).

Ha en supertrevlig fotsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar