H

H

onsdag 26 januari 2011

Tulpanfrossa!

Nu äntligen har vi internet här hemma igen:)! Att det var så tidskrävande och arbetsamt att byta leverantör hade jag inte en aning om, men nu är det gjort!
Utanför fönstret skiner solen, och man märker att ljuset är på väg tillbaka, solen stannar kvar uppe lite längre varje eftermiddag:). Julen är sen länge ut städad, och nu längtar jag efter våren, och vill gärna tjuvstarta den inne men härliga blommor! När man läser i de glassiga inredningsmagasinen så tipsar ofta hus och lägenhetsägarna om att alltid ha färska snittblommor hemma. Tja, inte vet jag, men det känns som de flesta "vanliga" svenssons inte tar sig råd att köpa hem vackra blomsterbuketter till alla husets rum, och när man bor ute på landet som jag gör så finns det inte något härligt "hötorg" att handla fina blommor på. Sammanfattningsvis så köper jag alltså väldigt sällan hem snittblommor. Men nu på våren kan jag inte motstå tulpaner!

Tyvärr är det samma visa där, de vackra bilderna på tulpanbuketter i tidningarna, med franska långstjälkade skönheter har inte mycket gemensamt med snabbköpets sju-packs tulpaner. Då får man vara lite uppfinningsrik, blanda i blåbärsris eller björkris i buketten så ser det genast maffigare ut:). Här kommer några bilder på tulpanerna som står på vårt matbord nu...



En liten gjutjärns urna med björkris och
tulpaner.


Härliga färger!


Björkris, pärlor och tulpaner, köksoffan i bakgrunden.






Jag tycker bäst om när tulpanerna är på
gränsen till ut blommade,
knopparna säger mig ingenting.


Vackert!


Ha en trevlig onsdag!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig bukett!.Tulpaner kan inte jag heller va utan, måste bara finnas en bukett hemma. Att piffa till den blev ju jätteläckert.

    Kristin

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra kort!

    Jag fann din blogg då jag sökte på Ella.
    Är inackorderad hos hennes systers (Gasella)ägare och har ridit henne en del. En väldigt
    fin och personlig häst.

    Ser ut som att även Ella ärvt skönheten!

    SvaraRadera
  3. Pernilla; Vad kul att höra från en av Ellas systrar:)! Jag sökte upp Gasella, kunde tyvärr inte få fram hennes stamtavla, men jag antar att hon är efter Pocey, och född hos Börje. Trots att de skiljer i färg så känner jag igen den eleganta formen och fina dragen:).

    Tyvärr så har ju Ella varit skadedrabbad, och nu har hon ett litet föl i magen, men till hösten ser jag fram mot att få börja sätta igång henne igen:)!

    Kramar från Tessan

    SvaraRadera
  4. Om du vill se mer finns hon på
    gyllhamnstables.com! (hon fick ett finfint
    föl som 4åring så de verkar förärva sig väl :)).

    SvaraRadera
  5. under till salu på hemsidan finns hon..

    SvaraRadera
  6. Pernilla; Jag var ut och tittade på henne, kul också att se henne på film:). Fin tjej, påminner mycket om Ella i modellen, trots olika pappor, Ella är e. Akribori. Vad heter Gasellas avkomma? Skulle vara kul att även få se henne!

    Kramar Tessan

    SvaraRadera
  7. om du tittar under avel så ser du sonen!
    Det är den mörka till vänster. Han såldes som ettåring så nyare bilder finns tyvärr inte men
    han är enl rapport en riktig snygging! E: First Wish, född -07.

    SvaraRadera