H

H

fredag 14 januari 2011

Trädgårdsdrömmar...

Det är dålig fart på vårt byte av internet leverantör, så nu är jag hemma hos mamma och pappa och gör ett blogginlägg:). Den här veckan har Edvin varit sjuk, så vi har bara varit hemma och tagit det lugnt. När han sover på dagarna har jag krupit ner i soffan och drömt mig bort i någon härlig trädgårdsbok, det är nämligen nu i januari som den bästa tiden för trädgårdsdrömmarna infinner sig. När snön yr utanför fönstret är det lätt att drömma sig bort i vackra blommor och fina anläggningar. Bortglömt är gräsklippning, ogräs rensning, skadedjurs bekämpning, stickande mygg och andra tråkigheter. Jag har också lyckats förtränga hur jobbigt det är att gräva rabatter, bära sten och vattna alla blommor:).

I år ska jag försöka ta mig i kragen och plantera några meter häck som jag har planerat för i flera år, problemet ligger i att jag inte riktigt vet vad jag ska ha för sorts häckväxt. Jag ska också fylla den nya stora rabatten vid verandan med härliga växter, där funderar jag på att ha ett vitt tema. Och som den hopplösa romantikern jag är så måste jag nog tillsätta ytterligare någon ros och pion till vår trädgård:)!


Närbild på härliga jättedaggkåpan.

Fin liten ros, sorten är för mig okänd, då den redan fanns
här när vi flyttade hit.

Jag skulle vilja vara som tummelisa på försommaren, så
att jag kunde krypa in bland pionens härliga blad:)!

Härligt doftande "Gerbe rose"

Nästan den bästa tiden, när doftpionens knoppar snart
ska slå ut.

Lime, rosa och grönt i pergolan.


Jag hoppas att Ni alla som läser min blogg får en toppenhelg!!!
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar