H

H

onsdag 19 januari 2011

Snart är skänken färdig!

Ett rekordlångt uppehåll från internet är det hemma i Hässelby! Man inser inte hur mycket användning man har av "the world wide webb" innan man står utan... Men nu ska det fixas till i dagarna, så efter helgen hoppas jag kunna blogga som vanligt igen:)! Just nu sitter jag hemma hos mammsen och pappsen och klinkar på deras dator, och idag tänker jag visa lite bilder på min skänk, eller disk, eller vad den nu ska kallas.

I somras tog jag hem en gammal disk som stått i ett uthus på min mormors barndomsgård. Den har troligtvis en gång används i det lilla slakeriet som fanns där, men de senaste åren stått upp och ner i en lada. Min pappa och min kära sambo trodde jag var tokig när jag pekade på det skitiga, fula och otympliga eländet och sa "det där vill jag ta hem"! Efter rengöring och målning så blev det stående några månader, då vi hade en massa annat att stå i, men nu är det snart färdigt. Det uppstod problem när jag var till brädgården för att köpa en bit sockel att sätta runt diskens nedre del, snåljåpen i mig tvekade, vad dyrt det är att köpa några profilsågade brädstumpar! Jag åkte hem och funderade...

När vi nu började riva på övervåningen så återanvände vi istället några golvsocklar till disken, och slutresultatet blev riktigt bra! Och billigt:). Till skiva har vi fina hyvlade kilsågade plank som kommer från min pappas skog. Mera närproducerat finns inte att hitta:). Än återstår det att behandla skivan och måla golvsockeln, men jag kan inte låta bli att visa några bilder fast disken ännu inte är helt färdig...


I somras, ingen vacker syn...


Med färg, ny sockel och ny skiva!


Ikeas förvaringsboxar passar bra i disken!


Avslutar med en bild på lillprinsen! Min städhjälp, eller är
det kanske tvärt om? Han har iallafall satt sig på dammsugar-
kabeln, som för att säga "sluta städa och lek med mig istället".


Nu ska jag ut och skotta torv!

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar